מדאיג

הערכות במשרד הבריאות: 2,400 חולים קשים בעוד חודש

בפגישה שערך רה"מ בנט יחד עם בכירי משרד הבריאות, נטען כי ע"פ ההערכות, בעוד כחודש מספר החולים הקשים יהיה מעל 2,400. זאת תוך ניסיונות בנט לסכם על תכנית למניעת סגר רביעי (בריאות)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
(צילום: דוד כהן, פלאש 90)

במהלך דיון שערך אמש (שלישי) ראש הממשלה נפתלי בנט יחד עם בכירים ממשרד הבריאות עלו נתונים מדאיגים לפיהם בעוד כחודש מהיום, מספר החולים קשה יעמוד על 2,400 - פי שמונה מהמצב הנוכחי כיום.

עוד על פי הבכירים, במהלך הפגישה הוצגו לבנט הנתונים לפיהם בעוד תשעה ימים בלבד, יהיו כ-600 חולים במצב קשה ו-600 נוספים מאושפזים בבתי החולים.

הנתונים המדאיגים מתפרסמים לצד תכנית שנחשפה מוקדם יותר היום על ידי חדשות 12, לפיה מערכת הבריאות מערכת הבריאות בהורדת הלחץ על בתי החולים, באמצעות הוספת תקנים של רופאים, אחים ומיטות אשפוז. כמו כן יועברו חלק מהחולים לטיפול בקהילה ובקופות החולים, ואף חולים במצב קשה שאינם זקוקים להנשמה, יועברו לאשפוז ביתי - בהתאם לעומס של בתי החולים.

"שיתחילו לזוז" כשנפתלי בנט תקף את הסגרים (ארכיון כיכר)

מטרת התכנית, היא לדחות את מועד הסגר ככל הניתן, ואף להביא לביטולו.

אמצעים נוספים שיורידו את הלחץ מבתי החולים הם: נופשונים וקייטנות לצוותים הרפואיים, 3,000 סטודנטים שיסייעו לצוותי הרפואה, השארת התקנים במחלקות הפנימיות, תגבור מעבדות הלילה, תוספת פרמדיקים ואף סיוע של צה"ל באשפוזי הבית.

כמו כן תתמקד התוכנית במניעת שרשרות ההדבקה באמצעות בדיקות המוניות, החלת התו הירוק החל מגיל 3 - כשאזרחים מעל גיל 12 שלא התחסנו, יאלצו לשלם מכיסם על בדיקות שיסייעו להם לקבל את התו הירוק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר