צרח מילים מגונות

החסיד שעוכב באומן וגורש מאוקראינה מסתבך שוב. תיעוד

לצד אלפי החסידים שהגיעו לאומן מבעוד מועד בכדי להימנע מסיבוכי הקורונה, ועסוקים בהיערכות רוחנית ל'קיבוץ' הגדול, יש בודדים שנכנסים לצרות עם הרשויות. פרטים על העצור בן ה-51 (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
החסיד מובל למעצר בניידת המשטרה (צילום: משטרת אוקראינה)

חסיד ברסלב, שעוכב באומן על ידי משטרת אוקראינה לפני כשבוע, וגורש ממנה - מסתבך שוב.

אלפי החסידים כבר הגיעו לאומן מבעוד מועד בכדי להימנע מסיבוכי תקופת הקורונה, ועסוקים בהיערכות רוחנית ל'קיבוץ' הגדול - חלק גדול מהם במסגרת ישיבות מאולתרות שהוקמו באומן ובקייב. אך לצידם, יש את הבודדים שנכנסים לצרות עם הרשויות.

כפי שדיווחנו, משטרת הגבולות החלה לפעול במתחם הציון לצד הכוחות הנוספים שמתפרסים באומן, הענישה ביום שישי האחרון חסיד בן ה-51, והורתה לו לעזוב את המדינה בתוך חמישה ימים.

אך אמש (רביעי) דיווחה המשטרה כי האיש אותר כשהוא מטייל להנאתו ברח' פושקינא באומן, סמוך לציון רבי נחמן מברסלב, תוך הפרת הוראה נוספת. שוטרים נטלו אותו והעבירו אותו למתחם שבו מוחזקים שוהים בלתי חוקיים.

החשוד נתפס שוב. תיעוד (צילום: משטרת אוקראינה)

כזכור, ל'כיכר השבת' נודע כי מדובר בחסיד ברסלב, המחזיק באזרחות בריטית. המשטרה סיפרה שהחסיד חשוד בשני סעיפים: הפרת הסדר הציבורי והשתוללות בבית כנסת מקומי, וכן הפרה של תנאי השהות באוקראינה. באותו דיווח לא ניתן רקע לסיפור.

כעת מתפרסמים פרטים נוספים: החשוד שוהה באוקראינה זה תקופה, באופן בלתי חוקי וללא אשרת שהייה. ל'כיכר השבת' נודע כי בשבוע שעבר הוזמנה משטרה לבית כנסת באומן, לאחר שהחסיד ניסה לשבור את הדלת, צרח על מתפללים וצעק מילים מגונות כלפי אנשים אחרים ששהו במקום.

משטרת הגבולות הגיעה לזירה, אספה את החשוד לחקירה וגילתה כי הוא שוהה באופן בלתי חוקי במדינה. לכן קיבל הוראה לצאת מתחומי המדינה בתוך חמישה ימים, בסיומם ייאסר על החסיד לחזור לתחומי המדינה, וזאת למשך שלוש שנים מיום ההחלטה.

באשר למעשי האלימות שבגינם הוזעקה המשטרה, חוייב החסיד בתשלום קנס בסך 3,400 גריבניה, שווה ערך לכ-400 שקלים, על הפרת תנאי השהות במדינה.

אך כאמור, במקום לעלות על טיסה לארץ אחרת התעלם החשוד מן ההוראה, ובמהלך פטרול שגרתי ברחובות אומן הוא נתפס, ותועד כשהוא מוכנס לתוך ניידת משטרה, שהובילה אותו לעיר ניקולייב, שם פועלת נקודת מעצר לשוהים בלתי חוקיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר