"השפעות שליליות"

שותים קפה על הבוקר? מדובר בטעות - וזו הסיבה

אם אתם כמונו, כנראה שאסור לפנות אליכם בבוקר לפני שסיימתם עם הקפה, אך הנה שתי סיבות חשובות שכדאי מאוד לחכות ולא לשתות אותו מיד על הבוקר (מחקרים, בריאות)

לשתות קפה מיד על הבוקר? לא מומלץ (צילום: Nataliya Melnychuk on Unsplash)

אם לו"ז הבוקר שלכם כולל התעוררות, התארגנות מהירה, ברכות השחר וכוס קפה - כדאי שתחשבו עליו מחדש. זריקת הקפאין הזו מיד על הבוקר, רגעים ספורים אחרי הקימה, ממש לא מומלצת - והנה הסיבות לכך:

1. קפה על הבוקר זו תאונה בין קורטיזול וקפאין
מרגע שהתעוררנו, הגוף מפריש קורטיזול - הורמון שמעניק לו אנרגיה במשך 30-45 דקות כדי שיתעורר כראוי ויהיה מוכן ליום החדש. שתיית קפה בשעה הראשונה להתעוררות יוצרת התנגשות חזיתית בין השפעת הקורטיזול להשפעת הקפאין. מלבד העובדה שמדובר בבזבוז מוחלט של מקורות אנרגיה יעילים, השילוב בין השניים מהווה גורם שלילי על הגוף.

כדי שהקפה אכן "יעשה את שלו", המתינו איתו לפחות שעה מרגע שקמתם.

2. שתיית קפה על בטן ריקה עלולה לגרום לצרבת, קלקול קיבה ואף דיכאון וחרדה
גם אם חיכיתם שעה מההתעוררות, כאשר הקפה הוא הדבר הראשון שהכנסתם לפה על הבוקר, רמת החומציות בקיבה עשויה להתגבר וכתוצאה מכך אתם עלולים לסבול מצרבת שיכולה להחמיר לכדי כיבי קיבה, קלקול קיבה ותסמינים לא נעימים של תסמונת המעי הרגיז. בנוסף, ההשפעות השליליות יכולות להיות גם נפשיות: מחקרים מצאו כי חומציות יתר בקיבה גורמת לעצבנות, רעידות, קופצנות, תנודות במצב הרוח ואף מצבים של דיכאון וחרדה.

כדי למנוע זאת, שתו את הקפה לצד משהו מתוק או מלוח, העיקר שהקפה לא יהיה הדבר הראשון שמגיע לקיבה (קרואסון, מישהו?).

3. איזון רמות הסוכר בגוף משתבש
סיבה נוספת שמומלץ מאוד לצרף מזון לצד הקפה בבוקר, היא הסכנה שאיזון רמות הסוכר בגוף ישתבש - בעיקר אם עברתם לילה של שינה לקויה, מה שעלול לגרום לבעיות בריאות ומחלות מסכנות חיים כמו סוכרת ומחלות לב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר