פרסום ראשון

גזירת המעונות יוצאת לדרך: אלו כל הפרטים

הפגיעה בחברה החרדית יוצאת לפועל: זרוע העבודה במשרד הכלכלה פרסמה את תוכנית החדשה לסבסוד מעונות היום. דרישת ליברמן, למנוע סבסוד מאברכי הכולל, התקבלה. ח"כ אשר: "לפיד שב לטעויות העבר שלו"(בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

אחרי דיונים רבים במשרדי האוצר, הרווחה והכלכלה באשר לקריטריוני הזכאות לסבסוד במחירי מעונות היום, דרישת שר האוצר, למנוע סבסוד מאברכי כולל לפי שאינם "מסייעים לשוק העבודה", התקבלה ובשנה הבאה אם לא שני בני הזוג עובדים במשרה מלאה לא יתקבל הסבסוד עבור הילד.

על פי ההערכות, ההחלטה תשפיע על כ-18,000 משפחות אברכים בישראל, שמעתה יצטרכו לשלם מחיר מלא עבור כל תינוק, דבר שיהפוך את עבודתה של האם ללא משתלמת ולמעשה תיפגע במשפחות בצורה חמורה במיוחד.

על פי מבחני הסבסוד, "הורה הלומד בהיקף של 24 שעות שבועיות לפחות באחד ממסלולי הלימודים המפורטים להלן בסעיפים (1) עד (8). במקרים אלו יחשב כהורה העונה לדרישה של 36 "שעות שבועיות בהן עובד ההורה" בטבלת הדרגות".

מסלולי הלימודים כוללים קורסים להכשרה מקצועית העולה על שנתיים בתנאי שהוא בפיקוח או במימון של משרד ממשלתי, אולפן לעולים חדשים, לימודים לתואר ראשון או שני במוסד אקדמי מוכר, כולל לימודי מכינה לתואר, לימודים לצורך תעודת הוראה, המוכרים על ידי משרד החינוך ומסלולים נוספים שאינם כוללים את הלימוד בכולל.

ח"כ ביטון נגד גזירת המעונות (כיכר השבת)

ח"כ אורי מקלב הגיב על פירסום מבחני הסיבסוד למעונות: "באכזריות וברשעות פוגעים באימהות לתינוקות רכים שעושות מאמץ אדיר לאפשר את לימוד התורה בארץ ישראל. זהו נסיון לפגוע בלומדי התורה בארץ ישראל.

שר האוצר ילמד בדרך הקשה על מסירות נפשם של לומדי התורה כפי שלמדו כל רודפי עולם התורה בעבר. זאת ממשלה הרודפת את לומדי התורה וההלכה לשמה".

ח"כ יעקב אשר מסר בתגובה לאישור גזירת המעונות: "זו חזרה עלובה של לפיד לטעויות העבר שלו מימי ממשלת האחים, אין במהלך זה שום צידוק והגיון כלכלי או תעסוקתי, שכן בכך הממשלה פוגעת באחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של שוק התעסוקה החרדי - הנשים העובדות. השרה ברביבאיי נושאת באחריות ישירה לחרפה הזו ולא תוכל להסתתר מאחורי גבו של שר האוצר ליברמן".

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני בתגובה: "פקידי האוצר המתינו זמן רב שיבוא שר אוצר מושחת שמשאת חייו זה לפגוע בנשים עובדות שבעליהם לומדים תורה. השנאה של ליברמן לילדים החרדים לא יודעת שובעה".

ח״כ מאיר פרוש מסר בתגובה: "ליברמן מציג שרירים על החרדים,נראה אותו מטיל מס על וודקה ושאר המשקאות המשכרים. על הממשלה כולה והעומד בראשה יש מחויבות לגדוע את ההתפרעות הזו".

יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יצחק פינדרוס אמר: "משניים אני מאוכזב: מהשרה ברביבאי המרבה לדבר על קידום מעמד האישה בישראל, אבל פוגעת באבחת חתימה ברבבות נשים חרדיות ובקריירה שלהן, ומרה"מ בפועל מנסור עבאס שאמור להבין יותר מכולם את הסכנה בפגיעה במיעוטים באופן ממוקד. היום אלו האברכים החרדים, מחר אלו המשפחות הבדואיות בנגב".

ח"כ הרב ישראל אייכלר על פרסום גזירות המעונות נגד אימהות חרדיות: החברה הישראלית לא הייתה שותקת על אפליה גלויה נגד אמהות ערביות במיוחד, ובוודאי שלא נגד אמהות שבעליהן סטודנטים שאינם משלמים מסים ומהגרים שאינם יהודים, ואפילו כאלה שבעליהן עבריינים וחברי כנופיית פשע.

"ולעומת זאת העולם שותק ותומך בפגיעה תעסוקתית וחברתית באמהות יהודיות עתיד הדורות, שבעליהן לומדים תורה. בשלילת הזכות להנחה במעונות לנשות לומדי תורה במיוחד, מסמנים אותם במגן דוד כחול. ככה ייעשה לעם הדבק בתורה.

"אנטישמיות היא אפליית יהודים ורדיפתם בגלל אורח החיים היהודי המושמץ. קריטוריונים מיוחדים לאפליית אמהות יהודיות בגלל התורה, זאת אנטישמיות גלויה".

יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יצחק פינדרוס בתגובה לגזירת המעונות: "משניים אני מאוכזב: מהשרה ברביבאי המרבה לדבר על קידום מעמד האישה בישראל, אבל פוגעת באבחת חתימה ברבבות נשים חרדיות ובקריירה שלהן, ומרה"מ בפועל מנסור עבאס שאמור להבין יותר מכולם את הסכנה בפגיעה במיעוטים באופן ממוקד. היום אלו האברכים החרדים, מחר אלו המשפחות הבדואיות בנגב"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר