המשטרה התמקמה

ההכנות באומן: עימות פומבי - בגלל קורקינט

בזמן ש-8,000 חסידי ברסלב כבר הגיעו אל ציונו של רבי נחמן לקראת ראש השנה, הוקמה תחנת המשטרה לצד חדר מצב שבו מתבצע מעקב מסביב לשעון ע"י מצלמות אבטחה (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
תחנת המשטרה שנפתחה באומן (צילום: UJCU)

ההכנות לראש השנה באומן: ביום חמישי התרחש עימות פומבי בעיר - בגלל קורקינט, זאת בצל ההכנסות הסופיות של המשטרה לקראת ראש השנה.

למרות שזה שבועות כבר מפטרלים כוחות הביטחון האוקראינים בסמיכות לציונו של רבי נחמן מברסלב בעיר אומן, כעת - כשבועיים לפני החג - התמקמה המשטרה באופן רשמי ברחובות היהודיים.

לפי אומדן של משטרת הגבולות, בשלב זה מצויים באומן כ-8,000 חסידי ברסלב שכבר הגיעו אל ציונו של רבם לקראת ראש השנה. כמדי שנה פועלת המשטרה במקום, לצד חדר מצב שבו מתבצע מעקב מסביב לשעון אחרי נקודות עניין מרכזיות, על ידי מצלמות אבטחה.

לצד רובם המכריע של החסידים, המתכוננים בשמחה ובקדושה ליום הדין, ישנם גם אירועים נקודתיים שבהם נאלצת המשטרה לטפל, כך למשל עימות המוני שהתרחש ברחוב פושקינא הנודע.

לפי דיווח באתר Jewish News של קהילת יהודי אוקראינה, המהומה החלה כאשר בסמוך לסניף 'מאפה נאמן' עוכב צעיר מחסידות ברסלב, כשהסתובב רכוב על קורקינט ועורר את חשדו של השוטר.

ככל הנראה, החזיק הצעיר בקורקינט בנסיבות לא חוקיות, ואז ניסה השוטר להחרים את כלי התחבורה ממנו. אלא שכמה עשרות צעירים שעברו במקום גרמו למהומה, ועוד כמה עשרות התקהלו מסביבם. בסופו של דבר הגיע העימות לסיומו.

כזכור וכפי שדיווחנו ב'כיכר השבת', חסיד שגרם להפרעה בבית כנסת באומן נענש, והרשויות הורו לו לעזוב את המדינה. לאחר מספר ימים, נתפס כשהוא מסתובב להנאתו ברחוב פושקינא, והועבר למתקן מעצר לשוהים בלתי חוקיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר