הפרת כללים

נתפסו שני חסידים שב"חים באומן • הם יגורשו מאוקראינה?

משטרת אוקראינה החלה לפעול בקדחתנות באזור היהודי של אומן, לקראת "הקיבוץ הגדול" שאותו היא מאבטחת עד לראש השנה • שני חרדים מישראל עוכבו - בשל שהייה לא חוקית (חדשות, בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
משטרת אומן פועלת בסמוך לציון, ארכיון (צילום: משטרת מחוז צ'רקאסי)

משטרת אוקראינה פועלת לגרש משטחה שני חסידים, שנתפסו באומן כשוהים בלתי חוקיים בשטח המדינה.

כזכור, בימים האחרונים פתחה המשטרה רשמית את הנקודה והחפ"ק באומן, שפועלים מדי שנה, אך גם לפני כן ערכה פטרולים שגרתיים באזור, עם הגעת אלפי החסידים לאומן לקראת ראש השנה.

במסגרת פעילות של המשטרה יחד עם משמר הגבול וכוחות אכיפה נוספים, התגלו שני חסידים מישראל, האחד צעיר כבן 20 ורעהו בן 50, שהפרו את תנאי השהות באוקראינה ונתפסו ללא האישורים הנדרשים.

באתר הרשמי של משטרת מחוז צ'רקאסי, שבתחומו מצויה העיר אומן, דווח אמש (ראשון) כי "על מנת למנוע הפרות של חוקי ההגירה, משטרת אומן, יחד עם עובדי שירות משמר הגבול, עובדי שירות הביטחון של אוקראינה ועובדי מחלקת אומן בשירות ההגירה הממלכתי, ערכו סריקה באזורי השהייה של חסידי ברסלב.

"במהלך בדיקת מסמכי זרים, גילו שוטרי אכיפת החוק כי שני גברים חרגו מתקופת השהות באוקראינה. אחד מהם הוא ישראלי בן 20 ששהה באוקראינה למעלה משישים יום (התקופה שמותר לתיירים לשהות במדינה. י"נ), והשני, ישראלי בן 50, שוהה באוקראינה באופן לא חוקי מאז 2015", מסרה המשטרה.

בדרך כלל ננקטים מול שוהים בלתי חוקיים הליכי גירוש, שמשיבים את השב"חים אל מדינת המוצא. לפי המשטרה, במקרה זה "סוגיית החזרתם הכפויה של האזרחים למדינת מוצאם נפתרת כעת".

כזכור וכפי שדיווחנו ב'כיכר השבת', רק לפני כשבועיים עוכב באומן חסיד אחר, בן 51 מבריטניה, שהפר אף הוא את תנאי השהייה באוקראינה. החסיד, שנעצר בכלל בשל הפרת הסדר הציבורי, החליט להתעלם מההוראה שניתנה לו לעזוב את המדינה, ואז נתפס שוב והועבר למתקן כליאה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר