על 'אהל קדושים'

לאחר פסק בית המשפט: שוב אלימות בפוניבז'

לאחר שבית המשפט פסק בעד 'השונאים', בחלוקת ההיכל המוזהב, כעת לאחר אירועי אלימות במקום, הוא שוב פסק לטובתם, בעניין השימוש של 'המחבלים' ב'אהל קדושים' (ארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
ההיכל המוזהב של ישיבת פוניבז' - בעת תגרה (צילום: ארכיון 'כיכר')

לפני יותר מחודשיים, פסק בית המשפט, כי ההיכל המוזהב של ישיבת פוניבז' יחולק ל-2; חצי ל'פלג השונאים' וחצי ל'פלג המחבלים', ובכך סיים את השלטון ארוך השנים, שהיה ל'מחבלים' על ההיכל, לאחר המהומות שהיו בשבת האחרונה ב'אהל קדושים', בית המשפט פסק, כי ל'מחבלים', לא תותר כניסה למקום, היום (רביעי), פרצה מהומה בגבעת הישיבה.

'אהל קדושים', הוא היכל ענק המכיל יותר מ-1,500 מקומות והוא נמצא למרגלות גבעת ישיבת פוניבז', בזמן ש'המחבלים' שלטו על ההיכל עם ארון הקודש המוזהב, הורה הגר"ג אדלשטיין, לשפץ את 'אוהל קדושים' ולעבור להתפלל שם.

בשבת האחרונה, הגיעו עשרות מבחורי 'פלג המחבלים' להתפלל ב'אוהל קדושים', וזאת בשל חוסר מקום בהיכל המרכזי, בעקבות חלוקת המקום לשניים.

'פלג השונאים', לא נותר חייב ובמקום החלה להתפתח מהומה גדולה שאף הובילה לתגרה גדולה בין שני הפלגים, עד לכדי אלימות, צעקות וגז מדמיע.

לאחר השבת האלימה, משפחת כהנמן, הגישה בקשה מבית המשפט לצו מניעה מה'מחבלים', שלא יוכלו להיכנס יותר לבניין אוהל קדושים.

לאחר דיון קבע בית המשפט, כי בניין 'אוהל קדושים' כולו, שייך אך ורק למשפחת כהנמן, ואין ל'פלג המחבלים' דריסת רגל במקום, באף זמן וסיטואציה. השופטת אף הדגישה בהחלטתה, כי אנשים פרטיים יכולים להיכנס לבניין ומזהירה בכך את 'המחבלים' מהתחכמות בעניין, שינסו לבוא בתור אנשים פרטיים למקום.

יצוין, כי בתקופה האחרונה נשמר השקט בהיכל הישיבה, לטענת בחור מ'פלג השונאים': "זה קורה, לאחר שבית המשפט קבע חד משמעית, כי ההיכל יחולק לשני חצאים בכל ימות השנה, כולל שבתות וחגים ואף קנס את הרב מרקוביץ' בסכום של 50 אלף שקלים על הפרת הצו וקבע כי בכל יום שיופר הצו יינתן קנס בסך 20 אלף שקלים נוספים".

"היום בצהריים", מוסיף הבחור לתאר, "תלמידים ככל הנראה מ'המחבלים', השליכו לעבר בחור מתלמידי הישיבה גז וסטנדרים ופצעו אותו, עד שפונה לבית החולים תל השומר, אך הם נזהרו מלקחת מקומות מהחצי הדרומי של השונאים שלא יקבלו קנס נוסף. בימים הקרובים תוגש בקשה נוספת לבית המשפט לתבוע את המחבלים ולהורות כי ייקנסו על כל אירוע אלים שיתרחש בהיכל בעתיד".

סיקור המהומות בפוניבז' >>

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר