לרגל הימים הנוראים

עם הרבנים הראשיים והנשיא: שיעור בביתה של ח"כ גמליאל

לרגל הימים הנוראים המתקרבים ובאים, חברת הכנסת גילה גמליאל מ'הליכוד', אירחה בביתה שיעור תורה שלווה בדיון על הפרשה, במעמד הרבנים הראשיים ונשיא המדינה (ברנז'ה)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
בביתה של גמליאל (צילום: באדיבות המצלם)

לרגל ראש השנה ויום הכיפורים: חברת הכנסת גילה גמליאל מ'הליכוד' אירחה בביתה שיעור תורה במעמד הרבנים הראשיים לישראל ונשיא המדינה.

גמליאל, נוהגת לארח מדי שבוע, כבר 13 שנים, שיעור תורה בביתה. ל'כיכר השבת' היא מספרת כי החלה לשמור שבת רגע לפני שהתחתנה, וכי שיעורי התורה מאפשרים לה להתחבר למסורת, ולארח אנשים נוספים הרוצים בכך.

השבוע כאמור היא אירחה שיעור תורה מיוחד במעמד הרבנים הראשיים לישראל - הרב הראשי הראשון לציון הגאון הרב יצחק יוסף, והרב הראשי הגאון הרב דוד לאו, ובמעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג. את שיעור התורה כיבדו בנוכחותם רב מועצת עמק הירדן שלמה דידי, וראש מערך הגיור הרב משה ולר.

את שיעור התורה הוביל חמיה של גמליאל, הרב שאול דמרי. הרב דמרי מקפיד להגיע מדי שבוע ולהעביר את שיעורי התורה בביתה של גמליאל, יחד עם אורחים רבים, שחלקם מקפידים להגיע בקביעות, ויחד מוביל הרב דיון משותף סביב פרשת השבוע.

שיעור התורה השבועי התקיים לרגל חגי תשרי והשנה החדשה, עם קטעים מתוך ספרו החדש של הרב דמרי "אקטואליה יהודית ברוח הזמן" על פרשיות השבוע וחגי ישראל.

הרב דמרי אמר: "אנו נמצאים בחודש אלול, חודש הסליחות והרחמים. עלינו לסתום את כל הפיות של המסטינים עלינו, בעשיית חסד איש עם רעהו, עוד חיוך אחד לשני, עוד ויתור בתור לאוטובוס או בבנק או תוך כדי נסיעה. עלינו להביט על החצי המלא של הכוס, אין לנו ארץ אחרת אסור להיכנס לדיכאון, יש לשמוח ולחייך, לזרום, להמשיך וליישב את הארץ. נכון ארץ ישראל נקנית בייסורים, אך כל בית שנבנה כאילו בנה אחת מחורבות ירושלים. הם יכינו טילים – ואנו נבנה בתים בנגב ובגליל, בחברון ובבית אל, והעולם יצעק וישאג 'איזו מדינה מיוחדת במינה'. אצל הגויים המתכת לחורבן ואצל ישראל המתכת לבניין עדי עד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר