"אבל של כולנו"

הראשל"צ הגר"ש עמאר ניחם את משפחת הלוחם; צפו

רבה של ירושלים, הראשל"צ הגאון רבי שלמה משה עמאר, ניחם את בני משפחתו של הלוחם בראל חדריה שמואלי ז"ל, ואמר כי זה "אבל של כולנו" ובירך שהשם יקום את דמו (בארץ)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
(צילום: איציק שאג)

רבה של ירושלים, הראשל"צ הגאון רבי שלמה משה עמאר, הגיע אמש (רביעי) לנחם את בני משפחתו של הלוחם בראל חדריה שמואלי ז"ל, לוחם מג"ב שמת מפצעיו ביום שני האחרון, לאחר שנורה ע"י מחבל בגבול רצועת עזה.

בדברי חיזוק שנשא הרב עמאר בפני הנוכחים הוא דיבר על האחדות והחיזוק בעם ישראל שנוצרה מאז פציעתו של החייל לפני כשבועיים: "זה אבל של כל בית ישראל, הרגשנו את זה עוד כשהיה בבית חולים, אין יהודי בעולם שלא הזדעזע ואין יהודי בעולם שלא הרגיש שזה אבל של כולנו, אף אחד לא יכול להישאר אדיש, בראל איחד את כל עם ישראל בכאב הזה, כי זה כאב אמיתי שיש לו הרבה משמעויות ואנחנו לא רוצים להיכנס, זה לא הרגע ולא הזמן".

"בסופו של דבר", הוסיף הרב, "אנחנו יודעים שהשם יתברך הוא נותן חיים וקוצב חיים לאדם, עוד כמה ימים זה ראש השנה, שמלך המשפט יושב על כיסא המשפט ודן את כל העולם וקובע לכל אדם מי יחיה ומי ימות, מי יהיה עשיר ומי יהיה עני, מי יהיה בריא ומי יהיה חולה - הכל נקבע באותו יום, אבל השם לא חותם עד יום הכיפורים, הוא נותן לנו הזדמנות שנוכל לתקן את עצמינו ולחזור בתשובה ויכולים לבטל את הגזירות".

לסיום אמר: "החייל הקדוש הזה שנפל על קידוש השם, הוא נקרא קדוש, הגמרא אומרת שכל מי שנהרג בגלל שהוא יהודי הוא קדוש, השם יקום את דמו, השם לא שותק ולא מוותר על דם עבדיו השפוך - דם ששפכו הרשעים והאכזרים האלה. השם יציל את כל עם ישראל מידם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר