פגעי ההוריקן

השאריות של הסופה 'איידה': עשרות הרוגים

סופת ההוריקן שהיכתה בדרום ארצות הברית גבתה את חייהם של עשרות קורבנות מהמדינות בצפון-מזרח ארה"ב; בניו ג'רזי לבדה נספו לפחות 23 בני אדם • ומהם גורמי המוות? (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
ההוריקן 'איידה' מגיע לחופי ארה"ב, כפי שנצפה מן החלל (צילום: Shutterstock)

סופת ההוריקן שהיכתה בדרום ארצות הברית גבתה את חייהם של עשרות קורבנות ממדינות צפון-מזרח ארה"ב; בניו ג'רזי לבדה נספו לפחות 23 בני אדם.

למרות שהמדינות בהן אירע הנזק העיקרי מצויות כאמור בדרום, כך למשל מדינת לואיזיאנה וסביבותיה, בימים שלאחר מכן קיבלו אזהרה באזורים שונים בארה"ב כי גם אליהם עשויות להגיע 'שאריות', וכך אכן אירע.

חלקים נרחבים בצפון מזרח ארצות הברית עדיין מוצפים. מדובר בעיקר באזורים בניו ג'רזי, וכן מוקדים בניו יורק המועדים להצפות. נזקי הסופה בכל אותם אזורים מסתכמים בשלב זה ב-41 הרוגים לפחות, פצועים רבים והרס נרחב לרכוש.

ניו ג'רזי ספגה עד כה את מספר ההרוגים הגבוה שבין מדינות האזור, כאשר רק בתחומיה נהרגו לפחות 23 בני אדם - כך מסר המושל פיל מרפי. לדבריו, "אני עצוב לדווח כי נכון לעכשיו, לפחות 23 תושבי ניו ג'רזי איבדו את חייהם לסערה. בתפילותינו אנו עם משפחות ההרוגים".

תנועת 'איידה' על פני מפת ארה"ב (הדמייה: Shutterstock)

לדברי מרפי, "רוב מקרי המוות אירעו כתוצאה מכך שאותם קורבנות נלכדו ברכבם שנתקע בהצפות, וטבעו". בנוסף, ישנם אחרים שנפגעו בצורות אחרות, כגון אירועים לבביים, ולא ניתן היה להגיע אליהם בזמן ולהגיש להם עזרה בשל תנאי השטח.

כזכור וכפי שדווח ב'כיכר השבת', אחד מאותם קרבנות היה ר' שמואל דוד וייסמאנדל ז"ל, תושב קריית נייטרא שבניו יורק, שנלכד ברכבו באזור גשר טאפאי זי, החוצה את נהר ההדסון בניו יורק, כאשר עשה את דרכו ממונסי לביתו.

ל'כיכר השבת' נודע כי בני משפחתו של המנוח ניסו לסייע ולהזעיק לו חילוץ. "יש יהודי שתקוע בגשר טאפאי זי בנהר של מים, יש מישהו עם ג'יפ גבוה שיכול להגיע?" פרסם בנו של המנוח ב'סטטוס', אך למרבה הצער הספיק הרב שמואל דוד לטבוע למוות.

יצויין כי הרשויות הספיקו להזהיר את תושביהן מפני הסופה שלשום (רביעי) שעות לפני שזו הגיעה. הן הורו לאזרחים שלא לצאת מן הבית שלא לצורך, ולהיערך לאפשרות שבו יוכרז 'מצב חירום' רשמי - הכרזה שאכן הגיעה באותו ערב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר