כל הפרטים

לקחים מאסון מירון: גג ציון רבי נחמן באומן - נסגר

הרשויות האוקראיניות לא מעוניינות לקחת סיכונים בכל הנוגע לבטיחות, ונקטו במספר צעדים לשמירה על שלום ציבור החסידים העצום • ומדוע גובים מהם 'מס תיירים'? (אקטואליה)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
מימין לשמאל: סגירת הגג; מחסומים לויסות קהל; משטרת אומן בביקורת (צילום: איחוד ברסלב באומן, Vikonkom Umanskoi Miskoi Radi, משטרת מחוז צ'רקאסי)

הרשויות האוקראיניות לא מעוניינות לקחת סיכונים בכל הנוגע לבטיחות, ונקטו במספר צעדים לשמירה על שלום ציבור החסידים העצום, חלקם בתיאום ובתכנון מראש מול נציגי הקהילות.

אחד מאותם צעדים הוא סגירת הגג של מבנה הציון, מרכזו של 'הקיבוץ' שלשמו מגיעים רבבות החסידים מרחבי העולם אל העיר אומן. בימים האחרונים הגיעו פועלים למקום, ומנעו גישה אל הגג - זאת באמצעות חוטי תיל שמקיפים את כולו.

על הצעד הזה הוחלט לאחר פגישת היערכות שקיימה משטרת מחוז צ'רקאסי, שבתחומו מצויה העיר אומן, עם בכירים בחסידות. כפי שדווח ב'כיכר השבת', לפני קרוב לשלושה חודשים התקיימה פגישת 'זום' בהשתתפות יו"ר 'איחוד ברסלב באומן' הרב נתן בן נון, העסקן החסידי מניו יורק הרב דוד נידרמן, ושגריר אוקראינה בישראל איבן קורניצ'וק, במטרה לסגור את הפינות הללו.

הסיבה לפעולה הזו היא שבכל שנה נצפים עשרות בני אדם המטפסים על ראש הציון ומסכנים הן את עצמם והן את הגג.

עשרות על הגג (צילום: איחוד ברסלב באומן)

צעד נוסף שבו נקטו האוקראינים, הוא הצבת מחסומים מיוחדים במספר מוקדים בסביבות הציון. המחסומים מיועדים לוויסות קהל בזמני עומס, להאטת הדוחס ולשליטה בנקודות הלחץ.

בשלב זה הוצבו המחסומים בשש נקודות, והמשטרה המקומית תפעל בהם בין התאריכים 1-12 בספטמבר.

בנוסף, כזכור דווח ב'כיכר השבת' על מס התיירים החדש שהחליטו לגבות מכל החסידים שהגיעו לאומן. לפי שליח 'כיכר השבת' לאומן, א. כהן, מדובר בכ-35 דולר לכל מי שמלאו לו 18. הרבנים באומן מסרו: "לא להתחכם, לשלם".

כצפוי, הטלת המס גרמה למרמור בקרב החסידים, שחלקם רואים בה גם סחיטה מרושעת. אך ביום חמישי, טען שגריר אוקראינה בישראל כי המס נועד להשקעה בבטחון המשתתפים.

בראיון לרשת הטלוויזיה i24 הוסיף השגריר יבגני קורניצ'וק: "אנו מחוייבים לוודא כי יש בטיחות, ניקיון וסדר לכל המבקרים, לצד וידוא כי לא נגרם נזק לתושבים המקומיים".

צעדים אלו מצטרפים לתגבור כוחות החירום וההצלה, עיבוי הנוכחות המשטרתית במקום והיערכות נוספת - בכללה הבאת כבאים, צוללנים וכוחות מיוחדים. כל זאת, כמובן, לצד הפעילות הרחבה בתחום הקורונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר