התוקף פג

המתנדבים לקבלת החיסון הישראלי הופקרו

לאחר שפג תוקף התו הירוק של כ-250 ממקבלי המינון הגבוה בניסוי של המכון הביולוגי, במשרד הבריאות טרם חידשו עבורם את תוקפו והם נותרו בינתיים ללא פתרון מעשי (חדשות בארץ)

אחד מהנסיינים בעת מתן החיסון בהדסה (צילום: אבי חיון)

כ־250 נסיינים של החיסון הישראלי לקורונה של המכון למחקר ביולוגי נותרו ללא מענה, לאחר שתוקפו של התו הירוק שלהם פג בסוף חודש אוגוסט ולא חודש, כך נחשף הבוקר (שני), ב'ישראל היום' על-ידי כתבת הבריאות מיטל יסעור בית-אור.

כעת, הנסיינים צריכים לשלם בעצמם על בדיקות קורונה, מה שמגביל אותם בכניסה למקומות מסוימים בשל היעדר תו ירוק. נוסף על כך, אחד הרופאים המובילים את הניסוי מציע להמליץ לנסיינים להתחסן בחיסון של פייזר בעקבות העלייה בתחלואה.

במשרד הבריאות קיימו לפני כמה ימים ישיבה בנושא בראשות מנכ"ל המשרד, פרופ' נחמן אש, ובמהלכה צוין כי בימים אלה מעדכנים את תוקף התו הירוק.

מדובר על הנסיינים שקיבלו את המינון הגבוה של החיסון הישראלי. אמנם באפשרותם להתחסן בחיסון של פייזר כדי לקבל תו ירוק, אך אם יעשו זאת, הם יפגעו במחקר של החיסון הישראלי. בבדיקות אחרונות שנערכו למתנדבים עלה כי גם שמונה חודשים לאחר שהתחסנו, רמת הנוגדנים בדמם עדיין מספקת הגנה מהנגיף.

בין המתנדבים הייתה גם כתבת התיישבות של "ישראל היום" אפרת פורשר, שהתנדבה להשתתף בניסוי של המכון הביולוגי סיפרה כי: "הקבוצה שבה הייתי התחסנה בינואר, ולפני כחודש עודכנתי שקיבלתי את המינון הגבוה של החיסון. התו הירוק שקיבלנו היה בתוקף עד 23 באוגוסט, ומאז אין לי תו ירוק. אני 'נענשת' כי אני לא מחוסנת לפי המדינה, למרות שביצעתי בדיקה סרולוגית ויש לי נוגדנים".

פורשר תקפה את התנהלות משרד הבריאות בעניין הניסוי: "רצינו לעזור ולהיות חלק מהפיתוח הישראלי, אבל הפקירו אותנו והתנערו מאיתנו. אנחנו עדיין עם נוגדנים ולא צריכים מנת חיסון שלישית".

פרופ' יוסי קרקו, מנהל המרכז למחקר קליני בהדסה עין כרם והחוקר הראשי של הניסוי בחיסון הישראלי, אמר: "הפעלנו לחץ כבדי כדי שיאריכו את התו הירוק לנסיינים בארבעה חודשים נוספים מתוך הכרה שהם בסיטואציה מיוחדת".

עוד אמר פרופ' קרקו כי כלל לא ידוע אם המשתתפים בניסוי בכלל מוגנים: "מידת המוגנות של המתחסנים במינון הגבוה של החיסון כעבור 7-6 חודשים אינה ידועה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר