במהלך הדיון • צפו

הניצב הודה רשמית: השריפה בהרי ירושלים, החלה מהצתה

בדיון שנערך היום בוועדה לביטחון פנים, חשף ניצב דדי שמחי, כי השריפה בהרי ירושלים, פרצה כתוצאה מהצתה, והסביר: "צריך להבין ששריפות ענק לא ניתנות לכיבוי ביום אחד" (ארץ)

דדי שמחי (צילום: ערוץ כנסת)

לפני כחודש פרצה השריפה הגדולה בהרי ירושלים, שכילתה עשרות דונמים, בדיון שנערך היום (שני) בוועדה לביטחון פנים, הודה נציב הכבאות ראשי, רב-טפסר דדי שמחי, כי השריפה פרצה כתוצאה מהצתה.

לדברי שמחי: "השריפה לא הכפילה את עצמה – ביום הראשון נשרפו 80% וביום השני נשרפו 20%. צריך להבין ששריפות ענק לא ניתנות לכיבוי ביום אחד. תסתכלו מה קורה בעולם – ביוון לקח שבוע שלם, בקליפורניה היו שריפות במשך חודשיים. יש מושג מקצועי שנקרא 'סופת אש', ו-95 אחוז מהשריפות הללו הן בלתי ניתנות לכיבוי – או שהן מגיעות לקו הסיום הטבעי שלהן בגבול שטח האש, או שמזג האוויר משתנה והשריפה נכבית ככה".

שמחי הוסיף עוד: "האש לא התחילה מחדש ביום השני, כי במהלך הלילה השריפה התחילה מהצתה באזור בית מאיר. עוד לא נתפסו אנשים, אבל בוודאות הייתה שמה הדלקה. היה מוקד אחד שבגללו נשרפו 8,000 דונם. בלילה השני היו כמעט 300 מוקדים שונים. האש לא הייתה ניתנת לכיבוי ביום אחד. גם אחרי שבוע, היו עצים מעשנים באזור".

כשדיבר על הנזקים שחוללה השריפה, הוא אמר: "נזקים כמו בשריפות לא גרם שום חיל אויר ערבי. באסון הכרמל נספו 44 לוחמים מתקלה אחת קטנה, ב-2016 נשרפו 600 בתים כליל באזור הצפון ונפגעו עוד 1000, ב-2019 ב-20 דקות נשרף ישוב מבוא מודיעים באופן מלא. הכל תוצאה של סופות אש. בשריפה באזור ירושלים הצלחנו למנוע אסון גדול. בסופות האחרונות בעולם ראינו מה קרה ואנחנו צריכים להיערך כדי שלא יהיו פה אסונות טבע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר