תפריט לסעודה הראשונה ולסעודה מפסקת
(צילום: Michael Fousert on Unsplash)
אאא

מילות המפתח של היום הזה הן מים ושומנים בריאים. שתו כמה שיותר מים מרגע שאתם קמים ורגע לפני כניסת הצום, שתו עוד 2 כוסות מים.

בשעות הראשונות של היום, לפני תחילת הסעודה הראשונה, אכלו ארוחות קטנות המכילות פחמימות שיציידו את הגוף באנרגיה רזרבית, כמו לחמים ומאפים מחיטה מלאה. שימו דגש על שומנים לתחושת שובע לאורך זמן ושלבו בארוחות שומנים מהצומח, כמו שמן זית, שמן קוקוס, אבוקדו, טחינה ואגוזים.

זכרו: אמנם אנחנו עומדים לפני צום ממושך, אך אכילת יתר רק תכביד עליכם. אל תאכלו בכוח ארוחות גדולות, אלא שמרו על קצב אכילה מתון ולעסו באיטיות כל ביס, כך שהמזון שאתם אוכלים יהיה אפקטיבי ויתעכל היטב.

מה אוכלים בסעודה הראשונה?

"כל האוכל ושותה בתשיעי, מעלה עליו הכתוב כאילו התענה תשיעי ועשירי". הסעודה בערב יום כיפור היא סעודת חג לכל דבר והתפריט בהתאם - לחיצה על המילה תעביר אתכם לרשימת מתכונים ארוכה ומגוונת, לבחירתכם:

אני מתחילה את הסעודה עם חלות וסלטים חיים גדולים ועשירים. כמנה ראשונה אני מגישה דגים או מאפה מלוח - פרווה או בשרי.

למנה עיקרית אני מגישה עוף צלוי, שניצלים ולצידם פירה בטטות, שעועית ירוקה ובצל מטוגן ומגוון ירקות אפויים.

בין הארוחות הקפידו לשתות הרבה מים וכדאי לנשנש פירות כמו אבטיח וענבים.

מה אוכלים בסעודה מפסקת?

חלה מתוקה ולצידה סלט ירוק גדול וטחינה לטבילה. משם נעבור לקרעפלאך ומרק עוף.

ולקינוח, מנת סלט פירות קטנה (אל תגזימו עם הכמויות) ו-2 כוסות מים.