"מדרון חלקלק"

אושר בועדה: החל מחצות מעקב אלקטרוני אחר המבודדים

לא רק שבים מחו"ל: ועדת החוקה אישרה היום את הרחבת המעקב האלקטרוני אחרי כלל המבודדים, שיתבקשו להסכים לכך טלפונית. מתנגדים יושמו בפיקוח משטרתי גבוה (חדשות)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

ועדת החוקה בראשות ח"כ גלעד קריב אישרה כי החל מהיום (שלישי) בחצות יופעל פיקוח אלקטרוני לכל חייבי הבידוד ולא רק על השבים מחו"ל.

כאמור, עד כה הוחל פיקוח אלקטרוני באמצעות איכון על בסיס GPS רק על השבים מחו"ל כשעל מבודדים שנדבקו בארץ לא הוחל המעקב, החל מחצות זה ישונה.

על פי פרטי ההחלטה, מבודדים המחזיקים מכשיר טלפון המאפשר זאת יקבלו הודעת סמס בה יתבקשו לאשר את המעקב ומבודדים שאין ברשותם טלפון מתאים יקבלו שיחה טלפונית לצורך קבלת ההסכמתם. על פי תקנות ההחלטה, מבודדים יוכלו לסרב למעקב אך מי שיסרב תופעל כנגדו אכיפה משטרתית מוגברת. ההחלטה תהיה בתוקף עד ל-12.10.

ח"כ גבי לסקי ממרצ הודיעה כי היא מתנגדת להחלטה והזהירה מפני מדרון חלקלק: "אסור לנו להסתכל רק על הקורונה. אם השקיעו מיליוני שקלים בכלי הזה, מי חותם על כך שלא יעשו בזה שימושים נוספים? אבקש לבדוק כיצד מפוקח המאגר ונשמרת הפרטיות"

יו"ר הוועדה ח"כ גלעד קריב מהעבודה השיב, כי הוא "שותף לחשש לפגיעה בפרטיות ולמדרון חלקלק אך יש לזכור שצעד זה מונע צעדים יותר דרסטיים שהמדינה ויתרה עליהם כמו חובת המלוניות. יש לקחת בחשבון שבנתוני הבידודים הנוכחיים זה כלי פחות דורסני".

עם זאת אמר: "נעקוב בצורה אדוקה על נושא מאגר המידע ולכן, לאחר שהופעל פיילוט על השבים מחו"ל, אבקש התייחסות בכתב לקיום חובת מחיקת פרטיהם של המבודדים לאחר 30 ימים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר