פגיעה נוספת בפרטיות

פגיעה נוספת בפרטיות: ישראל תשתף מידע על המתחסנים

בדיון בועדת החוקה נחשף כי משרד הבריאות מקדם הסכם עם האיחוד האירופאי על שיתוף מאגר המידע של המתחסנים. קריב תקף: "חיסונים הם חלק מהתיק הרפואי שלנו" (חדשות)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
(צילום: Tomer Neuberg/FLASH90)

ראש מטה שירותי בריאות הציבור חשפה בועדת החוקה: משרד הבריאות מקדם הסכם עם מדינות האיחוד האירופאי על שיתוף מאגר המידע של המתחסנים.

במהלך דיון הועדה בנוגע להארכת תקנות הגבלת היציאה אל המדינות האדומות אמרה אילנה גנס - ראש מטה שירותי ברייאות הציבור כי במשרד הבריאות "מקווים בשבועות הקרובים לחתום על שיתוף מידע של מאגר נתונים שנקבל דיווח אוטומטי על חיסונים שניתנו בחו"ל וכך יתייתר הצורך בבדיקה סרולוגית כדי לאשר שהמידע הרפואי עליו הצהיר הנכנס לישראל אמיתי".

"עומד להחתם הסכם המאפשר לשתף מידע על מי מאזרחי ישראל מחוסן", הסבירה גנס, "כך שאזרח ישראלי שיצא לאירופה או לחלק ממדינות ארה"ב (ניו-יורק, פנסילבניה ועוד)- המידע יהיה זמין בעת יציאת ישראלים לאותן מדינות וניתן יהיה לאמת זאת באמצעות QR קוד, במקום להציג בדיקה סרולוגית כדרישת חלק מהמדינות לאימות החיסון".

יו"ר הוועדה ח"כ גלעד קריב ביקש להבין "מה מקור ההסמכה על העברת מידע על חיסונים שהם חלק מהתיק הרפואי של כל אחד מאתנו?", אמר, "האם התקבלה החלטת ממשלה?, האם היה פיקוח פרלמנטרי כלשהו בנושא? אבקש לקבל פרטים על המתודולוגיה והאם נדרשת הסכמה או שמדובר על שיתוף מידע כללי".

גם חבר הכנסת בני בגין מתקווה חדשה הצטרף והבהיר: "האמירה החשובה בזמנו הייתה שהמידע המועבר מחברת החיסונים מוטמן ואין בו פרטים אישיים", אמר, "כך שיש פה שינוי".

בתשובה הבהירה עו"ד טליה אגמון, המשנה ליועמ"ש משרד הבריאות כי "לא מדובר על העברת מאגרי מידע, אלא נוסע שירצה להציג מידע שהוא מחוסן יוכל לעשות זאת. כפי שאזרחים זרים מגיעים לפה ורוצים להוכיח שחוסנו, אותה מדינה תוכל לאמת את המידע מול משרד הבריאות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר