סגירת מעגל מרגשת

האב השכול חזר למקום שבו התפלל עם בנו שנפל בקרב

ברוך בן יגאל, שבנו יחידו נרצח לפני כשנתיים בידי מחבלים, התפלל הלילה בציונו של הרבי מליובאוויטש זי"ע, שאותו זכה לפגוש מקרוב • לפני כעשור לקח את בנו הי"ד בבר המצווה להתפלל בציון • צפו (בעולם)

מענדי קורטס | כיכר השבת |
בן יגאל, הלילה (צילום: באדיבות צעירי חב"ד)

ברוך בן יגאל, אביו של החייל הקדוש עמית בן יגאל הי"ד, שנפל בעת שירותו בסיירת גולני לפני כשנה וחצי, בעת שמחבל השליך לעברו אבן שהובילה למותו, נסע להתפלל הלילה (בין ראשון לשני) בציונו הקדוש של כ"ק מרן הרבי מליובאוויטש זי"ע בבית העלמין 'מנטיפיורי' שברובע קווינס בניו יורק.

נסיעה זו הייתה עבור האב השכול סגירת מעגל מרגשת שכן לפני כעשור, נסע יחד עם בנו יחידו עמית הי"ד להתפלל באותו מקום, בקבר הרבי, לרגל בר המצווה שלו.

בן יגאל, הלילה, בקברו של הרבי (צילום: באדיבות צעירי חב"ד)

אל הציון הגיע הלילה האב כשהוא עטוף בדגל יחידת גולני, בה פעל בנו שנפל בהגנה על ארץ ישראל. לאחר התפילה שיגר ברוך בן יגאל תיעוד וידאו מתפילתו הנרגשת לרב מנחם קוטנר, שליח צעירי חב"ד למען נפגעי הטרור, המלווה אותו במעגל השנה.

בן יגאל זכה בשנת תשמ"ט, זמן קצר לאחר שאיבד את אביו, לקבל דולר לברכה מהרבי. "הרבי פשוט 'מִגְנֵט' אותי", הוא סיפר בשיחה שהעניק בשנה שעברה לשבועון 'כפר חב"ד'. "אין לי מילה אחרת לתאר את מה שהתחולל שם.

הוא הוסיף: "חיי התהפכו מאז. הבטתי בעיניו הקדושות של הרבי, ברוֹךְ, בחום ובאהבה שהרעיף עליי, וחשתי לראשונה שיש לי כוח להתמודד. הרבי הביא לי שני שטרות של דולר. אחד עבורי, והשני בעבור אמי, ואמר 'ברכה והצלחה'. הרבי הסביר לי שיש לי נשמה קדושה, וכוחות להתמודד. אני זוכר שמיד לאחר מכן ירדתי לבית המדרש למטה וביקשתי להניח תפילין. במהירות התנדב מישהו שם להניח לי".

החייל עמית בן יגאל הי"ד בקברו של הרבי לפני כעשור (באדיבות המשפחה)

"בעודי מניח, הזדקרה לנגד עיני לפתע דמותו של אבי. ראיתי אותו מחייך, נהנה. וזה אחרי חודש שלא הייתי מסוגל לחשוב אפילו על דבר כזה. קיבלתי אז החלטה תקיפה, סמוך לארון הקודש ב-770, שלעולם לא אחמיץ הנחת תפילין. ולפי נוסח חב"ד. וברוך השם אני עומד בה עד היום הזה.

"אגב, התקשרתי אז, באותו יום ראשון אחרי החלוקה, לאחי בישראל, ושאלתי אותו מה קורה עם אימא. רציתי לומר לה שהרבי שיגר בעבורה דולר. אחי הופתע, 'מאיפה אתה יודע' שאל אותי. לא הבנתי לאן הוא חותר. הסתבר כי זמן קצר קודם לכן חשה אימא שלא בטוב והובהלה אל חדר הניתוח. שוחחתי עמה בהמשך, וסיפרתי לה שבלי שאבקש העניק לי הרבי דולר לברכה בכדי לתת לה".

צפו בתיעוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר