אנטישמיות בארה"ב

ילדים חב"דיים הותקפו בדרך ל'מבצע לולב'

"ברוך השם הבן שלי בסדר": מרדכי לייטסטון, אב חב"די, שיתף בטוויטר כיצד אדם צעק על בנו וקילל אותו ב'סאבוויי' הניו יורקי • הגולשים שיתפו בתגובה אירועים דומים שקרו להם (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

אנטישמיות בארצות הברית: במהלך חג הסוכות, הותקפו ילדים חב"דיים בדרכם ל'מבצע לולב' של החסידות.

את פרטי הסיפור פרסם ברשת הטוויטר מרדכי לייטסטון, חסיד חב"ד ואביו של אחד הילדים שהותקפו, בציוץ שהעלה ביום הושענא רבה.

לדבריו, "בני בן ה-9 שאל אותי אם יש חדשות כלשהן מישראל. שאלתי אותו מדוע. התברר שהוא וחבורת ילדים אחרים, בני 7 עד 12, עשו דרכם יחד עם כמה תלמידי ישיבה בוגרים יותר בכדי לסייע ליהודים ממוצא רוסי בדרום ברוקלין ליטול לולב.

"על רציף ה'סאבוויי' - הרכבת התחתית - ניגש אליו אדם ("היה לו קצת לבן בשיער") והחל לצעוק. הוא כל הזמן שאל את בני "למה אתם רוצחים ילדים בעזה". הבן שלי הביט בו מבולבל, והאיש התחיל לנער בכוח את ידו של בני. כשהגיעה הרכבת, הלך האיש בעקבות הילדים, כשהוא עדיין צועק", סיפר האב.

תחנת סאבוויי בניו יורק (צילום: Shutterstock)

"קבוצת בחורים מישראל, שהגיעו לברוקלין לחגי תשרי, וגם שהו ברכבת כדי להציע לאנשים ליטול לולב, משכו את בני ואת חבריו לחלק האחורי של הרכבת ועמדו בין האיש לילדים. האיש המשיך לצעוק ("פניו האדימו")", כתב לייטסטון.

האב ממשיך לפרט: "כשהגיעו לתחנה הבאה, כל הקבוצה החב"דית החליפה קרונות רכבת, והאיש צעק שהוא שמח שהם עוזבים. ברוך השם, הבן שלי בסדר. בני בסך הכל רצה לדעת מדוע בחר האיש לצעוק עליו - ילד בן 9 מברוקלין".

לסיום, פנה האב החב"די במסר לגולשים: "אם אתה רואה קבוצה של ילדים מחב"ד שמבקשים מאנשים לעשות מצווה, אמור להם משהו נחמד - גם אם אתה לא בעניין. הם באמת ילדים, שיוצאים החוצה כדי לעזור ליהודים אחרים בצורה שבה רוב המבוגרים לא היו עושים. זה דורש הרבה".

האב, מרדכי לייטסטון (צילום: עצמי)
בתגובה לציוץ, שיתפו הגולשים אירועים דומים שקרו להם. אחד מהם כתב: "היום ברכבת, גברת אחת פתחה במונולוג קולני: "היהודים הרגו את ישו!".
גולש אחר מקנדה הגיב: "זה קורה גם בטורונטו. בראש השנה, המתנתי בפינת הרחוב עם שני ילדיי ואשתי לתקיעת שופר (בשל הנחיות הקורונה התקיימו מעמדי תקיעת שופר בקרני רחוב, י"נ), שני גברים התקרבו אלינו, והטרידו אותנו. שאלו אם אני חושב שאנחנו העם הנבחר - או 'העבריים השחורים'.
"הם המשיכו להטריד אותנו עד שהחלטנו לעזוב את המקום", כתב הגולש. לדבריו, "בסופו של דבר לא הצלחתי לשמוע שופר בראש השנה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר