הגן היהודי

מדוע ישראלים רבים מתקרחים בגיל מוקדם? זו הסיבה

שניים מכל שלושה צעירים בארץ סובלים מהתקרחות והקרחת הפכה לסימן היכר די מובהק של ישראלים בעולם. מדוע זה קורה לנו? ויש גם חדשות טובות, אבל הן מיועדות לילדים שלכם (בריאות)

התקרחות מגיל צעיר: מדוע זה קורה? (צילום: פלאש 90)

גם אתם פותחים כל בוקר בהתבוננות במראה ומעקב מחמיץ לב אחר קו השיער ההולך ונסוג שלכם? אתם לא לבד. אחד המאפיינים הבולטים ביותר של הגברים בישראל הוא קרחת מבהיקה. זהו סימן בולט עוד יותר כיוון שהמתקרחים הם לרוב גברים בני 20-30 בלבד. בשנת 2005 נמצא שמחצית מגברי ישראל מקריחים, אך בימים אלה הנתונים מצביעים על החרפת המגמה: שניים מכל שלושה צעירים בישראל יאבדו את השיער שלהם בגיל מוקדם.

בעוד שנשים מאבדות שיער בעקבות מצבים של סטרס, מחסור בברזל ובעיות בבלוטות, אצל גברים מספיקה הצצה אחת באבא ובסבא - אם הם קרחים, כנראה שגם אתה תקריח. הגורם הגנטי חזק במיוחד כשמדובר בגברים יהודיים, כיוון שאנו נושאים בדנ"א הלאומי שלנו גן התקרחות באחוזים גבוהים משאר העמים. הסיבה לכך היא העובדה שאנו עם קטן יחסית שמתחתן לרוב בתוך עצמו (להוציא גרי צדק), מה שמחזק את הגן.

בנוסף לגנטיקה הבעייתית, ישנם גורמים נוספים שמזרזים התקרחות: קרינה ממכשירים סלולריים, אנטנות ומסכי מחשב, אוכל מעובד, חומרים משמרים, מזג האוויר החם, השמש החזקה, מתחים נפשיים ומצבי לחץ שהתברכה בהם ארץ ישראל. אחרי הכל, אנחנו אומה בפוסט טראומה (או טראומה מתמשכת, תלוי איך מסתכלים על זה) - הן בשל המצב הבטחוני והן בשל רמות הסטרס בעבודה בארץ. החיים כאן מלחיצים באופן ניכר מהחיים במדינות אירופה.

ויש גם חדשות טובות, אך לצערנו הן אינן מיועדות אליכם, אלא לדורות הבאים שיוולדו כאן: בשל שיפור בתנאי החיים והעובדה שבכל שבע שנים משתנה מחזוריות השיער, ילדי הדורות הבאים יסבלו הרבה פחות מהתקרחות בגיל מוקדם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר