תחקיר מדאיג

ה-BBC: משחקי וידאו - מלאים באנטישמיות

בפלטפורמות הגיימינג החדשניות שבהן יכולים השחקנים ליצור כמעט הכל, פורחת מגמה של שנאה שקשה לעצור - כך עולה מדיווח מדאיג של סוכנות הידיעות הבריטית (טכנולוגיה)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
'מחנה ריכוז' שיצר משתמש אנטישמי במשחק 'מיינקראפט' (צילום מסך)

תחקיר מדאיג ב-BBC: משחקי וידאו - מלאים באנטישמיות; בפלטפורמות הגיימינג החדשניות שבהן יכולים השחקנים ליצור כמעט הכל, פורחת מגמה של שנאה שקשה לעצור.

לפי דיווח ב'BBC קליק' - המחלקה הטכנולוגית של סוכנות הידיעות הבריטית, חוקרים מצאו במשך שלושה חודשים כמות עצומה של אנטישמיות, גזענות ושנאה בפלטפורמות ורשתות חברתיות של גיימרים (שחקני וידאו, י"נ), ביניהן DLive ו-Odysee.

את השיח האנטישמי פותחים השחקנים באותן פלטפורמות, ולאחר מכן עוברים לנהל אותו ברשת ה'טלגרם' בשל הפרטיות שהיא מספקת.

מעבר לאותן תכתובות שנאה, ישנם משחקים רבים שבהם ניתנת אפשרות לשחקנים לברוא 'עולמות', דמויות, מבנים וסיטואציות שונות. שם מצאו החוקרים חומרים מזוויע ודוחים.

כך למשל, משתמשים אנטישמים יצרו מבנים שדומים למחנות ריכוז נאציים; חלקם הציגו גירסה מודרנית יותר: מחנה סיני ל'חינוך מחדש' של מיליוני בני המיעוט האויגור.

במקביל, נצפו משחקים שבהם הוצע לשחקנים 'להיות גזענים' ולדרוס בני מיעוטים, בעיקר שחורים, באמצעות מכונית ספורט.

כזכור, עולם משחקי המחשב היווה כר פורה גם להסתה לטרור אנטי-ישראלי. כך גם לאחרונה, בתקופת 'טרור הטיקטוק', הופץ בידי צעיר ערבי, בחשבונו בטיקטוק, גירסה של משחק ישן שבה נראה חרדי מוצא להורג בירי ב'משחק'.

כבר לפני 7 שנים, פרויקט באתר גיוס המונים פלסטיני הציג משחקבשם "ראמזי" במסגרתו התבקשו השחקנים ליידות אבנים על פועלי בניין בהתנחלויות ולעצור את 'הכיבוש'.

משחק הטרור שבו מוצא חרדי להורג (מתוך טיקטוק)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר