לריב עם האישה זה בריא, רק אל תשתמשו במילה *הזו*

חילוקי דעות בחיי נישואין יכולים לעזור לזוגות לצמוח (ויעידו על כך כל הפעמים שבהם רבנו עם הבעל), אבל האופן שבו מתווכחים מאד משנה. ספציפית, יש מילה אחת שאסור להוציא מהפה בזמן הזה (MEN)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

האם ידעתם שסכסוכים בתוך חיי נישואין יכולים להיות בריאים? מומחים אומרים כי חילוקי דעות במערכות יחסים יכולים לספק הזדמנויות לביצוע שינוי, לגלות יצירתיות בפתרון בעיות ולעזור לשותפים לצמוח (אם שני הצדדים מוכנים לכך, כמובן). אבל הנה הקאץ': האופן שבו אתם מתווכחים עם בת הזוג שלכם משנה... מאד. באופן ספציפי, יש משפט אחד שממש לא כדאי לכם להוציא מהפה כשאתם מבקשים ממנה בנחרצות לסיים להתארגן לחתונה שאתם מאחרים להגיע אליה:

"אולי אנחנו צריכים להתגרש".

"נישואין יכולים להיות מאתגרים ויש ימים שבהם אתם מרגישים כאילו הם מהווים עוד עבודה ואין בהם כמעט הנאה", אומרת שאנל דוקון, מטפלת זוגית ומשפחתית. אבל היא מוסיפה כי לא משנה כמה קשה המצב (או כמה היא כועסת על בעלה), היא לעולם לא תזכיר את מילת ה-ג'. "זריקת המילה 'גירושין' לאוויר, גורמת לסדק ביסוד הבטוח של הנישואין. בן זוגי צריך לדעת שגם כשהדברים לא ורודים, אני עדיין אבחר בו ונילחם על עתידנו ביחד".

למרות שזה טבעי להגיד משהו שלא בהכרח מתכוונים אליו בלהט הרגע ("את בן האדם הכי מבולגן על הפלנטה!"), איום בגירושין באמצע עימות הוא לגמרי ביג דיל ומסמן לפרטנרית שלכם שכל צעד מוטעה לא יוביל רק לריב, אלא יכול להביא לפירוק הבית שלכם.

אם אתם מתכוונים לפלוט את המילה "גירושין" ליד רעייתכם, מוטב שתוודאו שאתם מתכוונים לכך, כי אם אתם משתמשים בה כאיום ריק רק כדי לשחרר קיטור, פשוט תחוללו הרס (למשל: תגרמו לבת הזוג להטיל ספק בקשר שלכם ותהפכו את מערכת היחסים שלכם לחלשה יותר ולא לחזקה יותר).

במקום זאת, נסו לנשום עמוק לפני שאתם יוצאים בהצהרות פזיזות בפני הזוגה שלכם, תוך התמקדות בעובדות. כמו: "אני כועס על כך שהייתי צריך לפרוק את מדיח הכלים מדי בוקר השבוע" (ולא "אם לא תרוקני את מדיח הכלים מחר, אנקוט בהליכים!"). ככה עושים את זה נכון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר