מחקר חדש

צריכת סוכרלוז - רעה לנשים, טובה לגברים

התחלתם דיאטה? עברתם מסוכר לסוכרלוז? לא בטוח שתרזו מזה. על פי מחקרים חדשים - סוכרלוז עלול לגרום להשמנה בקרב נשים, ואילו לגברים הוא דווקא יסייע בדיאטה (בריאות)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock, Pixel-Shot)

אתם ממתיקים את הקפה שלכם בממתיק על בסיס סוכרלוז? יתכן שזה בדיוק מה שגורם לכם להשמין. מחקרים חדשים קובעים שעל אף שהממתיק שלכם אינו מכיל אף לא קלוריה אחת, אך הוא מעורר את התיאבון ומוביל להשמנת יתר.

במחקר שפורסם ב-jamanetwork, לקחו החוקרים 74 מבוגרים בגילאי 18 עד 35, וביקשו מהם להגיע למעבדה בשלוש הזדמנויות נפרדות. הקבוצה שהורכבה מגברים ונשים, כשמתוכם 37% במשקל תקין, 32% במשקל עודף ו-31% המוגדרים כ'שמנים'. החוקרים ביקשו מהם להגיע ל-3 מפגשים שונים ובזמנים שונים.

במהלך המפגש ביקשו מכל אחד מהם לשתות משקה המכיל אחד מ-3 המשקאות הבאים: מים, משקה המכיל סוכרלוז או משקה המכיל סוכרוז (סוכר טבעי). לאחר שהם שתו את המשקה סרקו את מוחם (FMRI) והציגו בפניהם מזונות עתירי קלוריות, ומלוחים שונים. התגלה כי נשים ששתו משקה המכיל סוכרלוז, גילו פעילות יתירה בחלק האחראי במח על התיאבון, אך גברים שצרכו סוכרלוז פחות הושפעו מצריכת הסוכרלוז.

בבדיקה נוספת שערכו החוקרים, ביקשו החוקרים מהמשתתפים לשתות את אחד מהמשקאות הנ"ל, ולאחר מכן ביקשו מהם לאכול כמה שמתחשק להם כשעתיים לאחר השתיה. הנשים שהשתתפו בניסוי ושתו משקה המכיל סוכרלוז אכלו יותר מאכלים עתירי קלוריות מאלו שלא שתו משקה המכיל סוכרלוז, אולם בקרב הגברים לא נמצא הבדל כזה.

על פי תוצאות המחקר, אמרה החוקרת קתלין פייג כי יתכן שהסוכרלוז לא יסייע לנשים לרדת במשקל, ואילו לגברים הוא כנראה יעיל יותר. עם זאת ציינה פייג כי הנושא צריך להבדק בטווח הארוך, והמחקרים הנוכחיים אינם חד משמעיים לגביי ההשפעה של הממתיקים המלאכותיים על עליה במשקל. עוד אמרה פייג כי את התשוקה למתוק חשוב להשביע באמצעות מזון כמו פירות, מכיוון שהפירות מספקים סיבים המסייעים לעיכול ומגבירים את תחושת המלאות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר