'חייבים לפעול'

הרב הראשי: "ההתחממות הגלובלית - מצב מחריד"

רבה הראשי של בריטניה, הגאון רבי אפרים מירוויס, נאם בכנס איכות הסביבה שערכו הקהילות היהודיות, ואמר כי "אף אחד לא חי על אי, אף אחד לא יכול לטעון 'זה לא קשור אלי'" (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הרב מירוויס נואם (צילום: Shutterstock)

הגאון רבי אפרים מירוויס, רבה הראשי של בריטניה, השמיע את דעתו באשר לשינויי האקלים, שלדבריו "מאיימים על עולמנו".

את הדברים אמר הרב בנאומו בכנס בנושא איכות הסביבה, שהתקיים בתחילת השבוע במוזיאון היהודי בלונדון הבירה תחת הכותרת 'אפס פחמן, אם לא עכשיו אימתי?’.

הכנס, שערכו ארבע הקהילות היהודיות המרכזיות בממלכה המאוחדת: האורתודוקסים, המסורתיים, הרפורמים והליברלים, קורא להחיל מדיניות 'אפס פחמן' - כלומר הפסקת פליטת גזי חממה.

בכנס, שהתקיים ביום ראשון במוזיאון היהודי בלונדון הבירה, אמר הרב מירוויס כי "אף אחד לא חי על אי, אף אחד לא יכול לטעון 'זה לא קשור אלי'. עלינו לשאת באחריות, בין באופן פרטני ובין באופן קולקטיבי, למצב המחריד הזה - שמאיים על עולמנו, ושמאיים על נכדינו ועל נינינו".

ההתחממות הגלובלית: קרחון ענק התנתק מאנטרקטיקה ( (צילום: סוכנות החלל האירופית))

הרב הראשי הוסיף כי "כולנו יחד חייבים למלא את תפקידנו, ולהבטיח את קיום החובה הדתית שלנו - לעשות מה שאנו יכולים".

האירוע התקיים לקראת כינוס האו"ם השנתי, ה-26 במספר, בנושא שינויי האקלים. הכינוס יתקיים בעיר גלסגו בסקוטלנד שבממלכה המאוחדת, בין התאריכים 31.10-12.11, בהשתתפות ראשי מדינות ומומחי אקלים.

יצויין שבמקביל, 'איחוד בתי הכנסת - ק"ק כנסת ישראל', איגוד-העל של בתי הכנסת האורתודוקסיים בבריטניה שמאחד 62 קהילות, הכריז כי ימנה לראשונה 'אחראי מדיניות אקלים', שיגבש אסטרטגיה ושיתופי פעולה בנושא - ויתקשר אותם לבני הקהילות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר