הרפורמה בכשרות • צפו במבוכה

יו"ר הוועדה טענה שאין כשרות בבתי"ח; מקלב שלף תעודה

יוליה מלינובסקי מ'ישראל ביתנו', העומדת בראשות הוועדה האחראית על הרפורמה בכשרות, טענה בתוקף כי אין תעודת כשרות בבתי חולים; מקלב שלף תעודות כשרות של בתיה"ח • צפו במבוכה (TV)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
מלינובסקי ומקלב (צילום: דוברות הכנסת)

בדיון שהתקיים בועדה העוסקת ברפורמת הכשרות, הסבירה יו"ר הוועדה וחברת מפלגת ישראל ביתנו יוליה מלינובסקי, כי בתי החולים פועלים ללא כשרות, בתגובה, חבר הכנסת אורי מקלב שלף תעודות כשרות והיו"ר התנצלה.

הוועדה לשירותי הדת היהודים, העוסקת בעיקר ברפורמת הכשרות אותה רוצה להעביר שר הדתות מתן כהנא, התכנסה אתמול (שלישי), בהשתתפות חברי הכנסת החרדים.

במהלך הדיון, אמרה מלינובסקי, "אפרופו סיעוד זו שאלה מעניינת מאוד, כי כפי שגילנו כל מערכת הבריאות אין השגחה ואין שום דבר, יכול להיות שדווקא הרפורמה תעזור לכך".

"אין היום רבנות". פסקה מלינובסקי על נושא הכשרות בבתי החולים, חבר הכנסת מקלב שהשתתף בדיון אמר לה: "יש רבנות". מלינובסקי השיבה: "אף בית חולים בארץ לא מחזיק בתעודת כשרות".

מקלב ושאר חברי הכנסת שהשתתפו תקפו: "יש כשרות לבתי החולים". מלינובסקי נותרה עיקשת בעמדתה: "אין לבתי החולים תעודת כשרות".

משגיח כשרות שהיה במקום העיד: "אני נותן כשרות בכמה בתי חולים בארץ". מלינובסקי הגיבה בזלזול ואמרה: "מה שנוח לכם אתם אומרים ומה שלא לא. שאתם נכנסים לבתי חולים אתם לא דואגים לכשרות? איפה הייתם?".

דקות ספורות לאחר מכן, ח"כ מקלב שלף תעודות כשרות של בתי החולים ואת נוהל הרבנות הראשית על בתי החולים, ומלינובסקי התנצלה על דבריה.

התעודה שהוצגה בוועדה

בשיחה עם 'כיכר השבת', חבר הכנסת אורי מקלב, תקף את חברי הוועדה והצביע על הדמגוגיה הזולה שנקטו אנשי משרד הדתות בטענתם כי הם דואגים לרווחת צרכני כשרות המהדרין, "זו דמגוגיה במיטבה, אנחנו כולנו כל צרכני הכשרות למהדרין מעוניינים ורוצים לשלם יותר עבור כשרות איכותית, מה זה מפריע לכם, אתם זורים חול בעיני הציבור, רוב הציבור בארץ רוצה מערכת כשרות אמיתית ואיכותית ולא כפי שמוצג כאן לחברי הועדה".

"אם אין עלות אין כשרות, אין מושג כזה של כשרות אמיתית ואיכותית ללא עלות. מישיבה לישיבה אנחנו רואים כאן כי כולכם מתגלים כבורים אשר לא ישבו כלל עם גופי הכשרות. למעשה חוק זה הוא חוק פרסונאלי לחלוטין אשר מיועד להכניס את אנשי צהר למערך הכשרות ובשל כך מוכנים לדרדר את כל יסודות הכשרות בארץ", טען מקלב.

יו"ר המועצה הדתית ירושלים, יהושע ישי אמר, כי הוא חש מהדיון שיש חוסר הבנה של תפקיד המשגיח. "יש זהות אינטרסים מוחלטת בין המעסיק למשגיח. הוא ישמח שהוא לא יבוא והוא ישמח לקבל את הכסף ולהישאר בבית. בדיוק לכן יש מפקחים של המועצות הדתיות וכגוף ממלכתי הם אחראים לוודא שהכל עובד. הרפורמה לא תמנע את כפל ההשגחה".

מנהל מחלקת הונאה בכשרות ברבנות הראשית, רפי יוחאי, אמר בדיון כי ברגע שיש סטנדרטיזציה של כמה גורמים זה ייצור בעיה. אני חושב שכאשר יש עדיין ברפורמה את האופציה שכל שלושה רבנים ייקבעו סטנדרט – במתכונת הנוכחית זה חוכא ואיטלולא. חייבם גופים שכפופים לרבנות, אחרת יהיה כאן ג'ונגל כשרותי".

התעודה שהוצגה בוועדה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר