לאחר פטירת אלטע ע"ה

נגד 'המתת חסד': הרב הראשי משתף פעולה עם הכנסייה

הצעה שעלתה בבית הלורדים הבריטי, גרמה לגאון רבי אפרים מירוויס לפרסם מכתב מיוחד יחד עם בכירי הנצרות בממלכה המאוחדת: "החוק יציב הרבה אנשים פגיעים בעמדות פגיעות יותר" (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
המתת חסד, אילוסטרציה; הרב מירוויס בכותל עם הארכיבישוף, בשנת 2017 (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90; Shutterstock)

יומיים לאחר פטירתה המזעזעת של הפעוטה אלטע פיקסלער ע"ה בבריטניה, רבה הראשי של הממלכה המאוחדת משתף פעולה עם הכנסייה כדי להיאבק בהצעת חוק שתאפשר המתות חסד.

מדובר בהצעה שעלתה בבית הלורדים (הבית העליון של הפרלמנט, י"נ) הבריטי, ביוזמת הברונית מולי מיצ'ר. ההצעה תוגש בבית מחר (שישי) לקריאה שנייה.

על פי ההצעה, החוק הקיים בממלכה ישונה ותינתן אפשרות להמתת חסד, לחולים סופניים אשר נותרו להם פחות משישה חודשים לחיות, ובכפוף לאישור של שני רופאים ושופט בכיר - כך מדווח האתר היהודי-בריטי 'Jewish News'.

על פי ההלכה, ובדומה לכך גם על פי חוקי רוב מדינות המערב, אסור לנקוט בפעולות אקטיביות כדי לסיים חיים. גם בכללי הנצרות, להבדיל, אין מקום להמתת חסד. הדבר היחיד שניתן לעיתים לעשות, הוא מניעת טיפול מאריך חיים לאותו חולה (מה שנעשה במקרה של אלטע ז"ל. י"נ).

לכן ההצעה הזו גרמה לרב הראשי של בריטניה, הגאון רבי אפרים מירוויס, לצאת במכתב פומבי כנגד הרצון להתיר המתות חסד. באופן חריג, במכתב ישנו שיתוף פעולה בין הרב לבין הכנסייה, כאשר בכירי הנצרות בממלכה המאוחדת חתומים עליו אף הם.

הצעת החוק החדשה מביאה בכנפיה "חוסר שקט עמוק", כתבו הרב הראשי הגר"א מירוויס, הכומר ג'אסטין וולבי - ארכיבישוף העיר קנטרברי, וכן הקרדינל ווינסנט ניקולס - ראש הכנסייה הקתולית של המדינות אנגליה ווויילס.

"החוק יציב הרבה מאד אנשים פגיעים - בעמדות פגיעות עוד יותר", נאמר במכתב. "אנו מבינים כי הברונית מיצ'ר מבקשת להקל על סבל החולים. את הרצון הזו אנחנו חולקים עימה בלב שלם, אבל אנחנו לא מסכימים לגבי האמצעים שהיא מקדמת בכדי להתמודד עם החשש המאוד אמיתי הזה.

"בהתאם לאמונות שלנו, אנו רואים כל חיי אדם כמתנה יקרה של הבורא, שעליה צריך להגן ולשמור", כתבו המנהיגים הבכירים.

במכתב קוראים השלושה ליזום פעולות "להנגיש רפואה פליאטיבית (טיפול הממוקד במניעת סבל לחולים סופניים, י"נ) באיכות גבוהה לכל אזרח בסוף חייו". לדבריהם, "מטרתה של חברה בעלת חמלה צריכה להיות סיוע לחיים ולא סיוע להתאבדות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר