עשרות יצאו להפגין • צפו

"זהו יום שחור": רפורמת 'הכשרות לכל דורש' אושרה סופית

הוועדה לשירותי דת אישרה היום את רפורמת הכשרות, שיאפשר לתאגידים פרטיים להעניק כשרות לכל דורש, כפי שיזמו השרים כהנא וליברמן; עשרות הפגינו נגד היוזמה המסוכנת • צפו (חדשות, ארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
מפגינים נגד הרפורמה המסוכנת (צילום: מטה המאבק ברפורמת הכשרות)

הוועדה לשירותי דת אישרה הבוקר (רביעי) סופית את רפורמת הכשרות המסוכנת של השר לשירותי דת מתן כהנא ושר האוצר אביגדור ליברמן, והיא תיכנס לחוק ההסדרים, לקראת אישורו במליאה בקריאות שנייה ושלישית בשבועות הקרובים. ההצבעה התקיימה רק היום ולא אתמול, אחרי מאות הסתייגויות שהגישו חברי הכנסת החרדים, וגרמו לעיכוב קל בהצבעה.

עיקר התוכנית, אותה הגדירו הרבנים הראשיים כ"הרס הכשרות" וכ"השתלטות עוינת של כהנא על הרבנות", תהיה באשר לשינוי בדרך מתן כשרות במדינת ישראל מעתה והלאה: הסמכות להענקת כשרות תועבר מהמועצות המקומיות, ותופרט לתאגידים מקומיים. כך, למשל, ארגון רבני צהר יוכל להעניק כשרות בכל מקום בארץ.

ח"כ אורי מקלב נגד הרפורמה

לפי אחד מהתיקונים שהוכנסו לחוק, גם מועצות דתיות תוכלנה להעניק כשרויות בכל הארץ, ורבני הערים לא יצטרכו לפתוח תאגיד פרטי כדי להעניק אישור.

בתוך כך, עשרות עובדי מערכת הכשרות מפגינים כעת ברחוב אבן גבירול בתל אביב נגד השר כהנא ורפורמת הכשרות שהוא מוביל. "זאת רפורמת הרס הכשרות", הם זועקים. "אלפי אנשים יפוטרו בעקבות הרפורמה".

עימותים במהלך מחאת עובדי מערכת הכשרות (צילום: מטה המאבק ברפורמת הכשרות)

יו"ר הוועדה, יוליה מלינובסקי, מסרה בתום הדיונים: "היו דיוני עומק שנעשו גם בעזרת חברי האופוזיציה. עשינו סדר במועצות הדתיות ושברנו את מונפול הרבנות. מה שכואב להם זה השליטה והכח לקבוע לכולנו. ייתכן שלא חשבנו מספיק ויבואו עוד תיקונים".

חבר הוועדה לשירותי דת, ח"כ יעקב אשר, תקף ואמר כי "100 שעות דיוני הוועדה בהם השתתפנו הוכיחו מעל לכל ספק שמדובר ברפורמה שאין לה דבר וחצי דבר עם הוזלת מחירים, להיפך. ימינה וישראל ביתנו מבצעים חיסול ממוקד למוסד הרבנות הממלכתי שהקים הרב קוק זצ"ל עוד בימי המנדט הבריטי. זהו חילול השם. מה שהבינו הגויים לא מבינים היום לצערנו בממשלת ישראל".

ח"כ אורי מקלב תקף: "זהו יום שחור. אתם אולי מסיימים פה, אבל כעת אני רק מתחיל את המלחמה. לצרכני הכשרות לא יהיה אימון וביטחון בכשרות. לא ראיתם לעיניכם לא את זכויות האזרח ולא את זכויות הדת בארץ ישראל. החוק אולי עבר אבל אנחנו רק מתחילים כעת את המלחמה, נגיע לכל ילד במדינה ליידע אותו כי הכשרות שלכם הינה פייק מוחלט!".

מסיעת ש"ס נמסר בתגובה: "זהו יום עצוב לעם ישראל, שבו אבן גדולה בחומת המדינה היהודית נופלת. המרחב הציבורי בישראל עומד להפוך ל"לא כשר". מאחורי ה"רפורמה" אין כוונה להיטיב עם צרכני הכשרות שעתידים לשלם ביוקר, אלא לזרוע חורבן ובלבול בתחום, ולפתוח שוק פרוע של ארגוני כשרות פיקטיביים שיכשילו המוני יהודים במאכלות אסורות.

"השר מתן כהנא הוא המוציא לפועל של ליברמן ומלינובסקי בדרך להחרבת הסטטוס קוו ופגיעה קשה במוסד הרבנות הראשית".

מטעם יהדות התורה נמסר בתגובה: "רפורמת הכשרות שאושרה היום בועדה לשירותי דת מהווה קריסה ערכית מוחלטת שמבצעת קואליציית הזדון של בנט-לפיד-ליברמן-כהנא נגד המסורת ושומרי הכשרות בישראל. מדובר ביישור קו עם רודפי הדת ואלו המבקשים להרוס את מוסד הרבנות, מסיבות פוליטיות ואינטרסנטיים כלכליים".

"האמירות כביכול הרפורמה תיטיב עם הצרכנים, שקריות ומשוללות יסוד. ההיפך הוא הנכון, צרכני הכשרות ישלמו מחיר יקר וכואב, כלכלית וערכית, על הפגיעה הקשה במערכות הכשרות, אותה יזמו השרים כהנא וליברמן, בביצוע כל בכירי הקואליציה המסוכנת הזו. יהדות התורה תמשיך להיאבק ברפורמה ההרסנית הזו במליאה ובכל מקום".

חה"כ ד"ר שלמה קרעי, אמר כי "מהיום אזרחי ישראל צריכים לבדוק היטב כל תעודה, שלא יכנסו בטעות למקום שבו ההכשר מפוברק על ידי ועדת מלינובסקי וכהנא. הרבנות הראשית תקבע את הסטנדרט? תהיה גוף מפקח? שקר וכזב!! אתמול הצענו למשוך את כל ההסתייגויות בתנאי שהרבנות תוכל לפקח על תקני הכשרות והם שללו זאת. יום שחור ליהדות!".

מחאת עובדי מערכת הכשרות
מחאת עובדי מערכת הכשרות
מחאת עובדי מערכת הכשרות
מחאת עובדי מערכת הכשרות
מחאת עובדי מערכת הכשרות
מחאת עובדי מערכת הכשרות

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר