הבחירות בצרפת

המועמד לנשיאות הגיב לרב הראשי: "בפרברי פריז קוראים לי יהודי מלוכלך"

לאחר שרבה הראשי של צרפת הרב חיים קורסייה כינה את אריק זמור, המועמד היהודי הפופולארי לנשיאות, 'אנטישמי וגזען' - זמור מקונן על כך שהרב חושב שהוא אינו יהודי (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
זמור בראיון; הרב קורסייה (צילום מסך; כיכר השבת)

אריק זמור, המועמד היהודי הבולט לנשיאות צרפת, מגיב לסערה שגרם רבה הראשי של המדינה כאשר תקף אותו וכינה אותו 'אנטישמי וגזען'.

כזכור וכפי שדיווחנו ב'כיכר השבת', זמור הוא סופר יהודי ימני-קיצוני המתמודד על נשיאות צרפת וממוקם במקום השני בסקרי דעת קהל. לאחרונה הוא סופג ביקורת מהקהילה היהודית המתנגדת לו בשל דעותיו.

במרכזה של הסערה ביהדות צרפת סביב המועמד, התראיין הרב הראשי הרב חיים קורסייה לערוץ הטלוויזיה הצרפתי France 2, ונשאל שם האם זמור הוא אנטישמי. "אנטישמי? בוודאי", השיב קורסייה והוסיף: "גזען? בהחלט".

כמה ימים לאחר שהדברים התפרסמו, מגיב זמור לדברים בראיון לערוץ הטלוויזיה i24NEWS. לדבריו, "הרב הראשי של צרפת אומר שאני לא באמת יהודי, שאני גזעני ואנטישמי. האמת היא שהוא רוצה להגיש את הראש שלי לעמנואל מקרון (נשיא צרפת המכהן, י"נ)".

עוד אמר זמור, שממוקם במקום השני בפופולאריות לפי סקרי דעת קהל: "האנטי-פאשיסטים (השמאל הצרפתי, י"נ) אומרים שאני ציוני, כשאני בפרברי פריז אומרים שאני 'יהודי מלוכלך'.

"זה המצב שלי", קונן זמור בראיון. "הרב הראשי של צרפת אומר שאני לא באמת יהודי, הוא אומר שאני גזעני ואנטישמי. אבל אני באמת מאמין שכשהצרפתים הלא-יהודיים שומעים את זה הם סקפטיים וצוחקים על זה בו זמנית. זה מגוחך, אבל אני מנסה להבין למה זה המצב. בדקתי את זה, והאמת היא שהרב הראשי של צרפת הוא אדם שרוצה להגיש את הראש שלי לעמנואל מקרון".

זמור, המתבטא מעת לעת גם בענייניה של מדינת ישראל ונוקט בעמדה ימנית מאד, טען עוד בראיון כי "הפלסטינים הפסידו במאבקם, וככל הנראה לעולם לא תהיה מדינה פלסטינית.

"הסכסוך הגדול במזרח התיכון הוא בין הסונים והשיעים, בין הציר השיעי עם איראן, עיראק, סוריה ולבנון והמדינות הסוניות כמו ערב הסעודית, מצרים ומרוקו, אשר עכשיו הן בעלות ברית של ישראל. אני חושב שזו המציאות החדשה והמחאה הפלסטינית נכשלה", הצהיר העיתונאי היהודי-צרפתי.

"התנועה הפלסטינית מעולם לא הצליחה בסופו של דבר לנצח את ישראל – האויבת הוותיקה שלה", סיכם זמור ואמר כי לישראל אין סיבה לחשוש מתקיפה גרעינית של איראן, בגלל היכולות וארסנל הנשק הגרעיני שיש לישראל ושירתיע כל אויב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר