"שונאי ישראל"

הגר"ש עמאר נגד הממשלה: "רומסים את הדת והכשרות"

הראשל"צ ורבה של י-ם, הגר"ש עמאר, במתקפה נגד ממשלת בנט והרפורמות שמוביל השר מתן כהנא: "קמו אנשים שרומסים את הדת, לקחת את פת לחמם של תינוקות" • צפו בדברים (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: ללא קרדיט)

הראשל"צ ורבה של ירושלים, הגאון רבי שלמה משה עמאר, במתקפה חריפה נגד ממשלת בנט-לפיד והרפורמות שמוביל השר לשירותי דת, מתן כהנא: "קמו אנשים שרומסים את הדת, לקחת את פת לחמם של תינוקות של בית רבן".

במהלך שיעורו השבועי בירושלים, תקף הגר"ש: "בעונותינו הרבים אנחנו שומעים דברים נוראים של רמיסת הדת והכשרות ורמיסת כל דבר שבקדושה, קמו אנשים שרומסים את הדת, מה שלא היה כמעט משחזרנו לארץ ישראל.

"לקחת את פת לחמם של תינוקות של בית רבן, או של תינוקות בכלל ולתת אותו לחיות יער, ולכל שונאי ישראל מה יש לדבר, הדברים גורמים לאדם עוגמת נפש".

הרב קרא לציבור להתחזק: "חשבתי שזה יכול להביא כאלה אפילו לייאוש, מתייאשים מהמצב הזה, לאן אנו הולכים, מה זה הירידה הזאת, אבל חס ושלום להתייאש, כואב כן, להתפלל צריך יותר חזק, זה עונש, מהשמיים מענישים אותנו, ואם מענישים ודאי יש סיבות.

"חז"ל מספרים, אמרו לו לרבי יהודה כשהתקלקלו לו ארבע מאות חביות יין, באו לנחם אותו, זה היה כל הפרנסה שלו, באו חבריו לנחמו, איך ניחמו אותו?, לא אמרו לו אין דבר.. אמרו לו, אולי עשית איזה חטא, זה הנחמה, שאם עשית איזה חטא תתקן, אמר להם ומי חשוד אני בעינכם, אתם לא מכירים אותי? אני חשוד?, אמרו לו, אתה צודק, אתה לא חשוד, אבל אמרו לו, וכי הקב"ה חשוד שיעשה דין שלא כדין, הצור תמים פועלו, אין אמונה ואין עוול, כל משפטיו צדק ואמת".

הגר"ש סיים את דבריו: "אנחנו לא מתייאישם נתפלל יותר חזק, נלמד יותר חזק, כל אחד שמרבה בלימוד, בתפילה ומכווין זה מסייע. כמו שהיו הרבה גזירות והגזרות נעלמו וגם גוזרי הגזרות נעלמו כלא היו, על כן אל לנו להתייאש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר