פרשת ויצא

רבי נחמן: רוצה להגיע ל'שער השמים'? תישן!

למה החיים לא יכולים להיות קלים, ופשוטים יותר? למה??? כי - מידת הדין מקטרגת על האדם - ונלחמת בו! והיא: לא נותנת - מתנות חינם! אין - מתנות בחינם! אין! // פרשת ויצא (חסידים)

רויטל ישראל | כיכר השבת |
ציון רבי נחמן זי"ע (צילום: להגביה עוף)

פרשת ויצא על פי רבי נחמן:

רוצה להגיע ל'שער השמים'? תישן!

יעקב אבינו סולל את הדרך לדורות:

להתרומם, לעלות ולהגיע עד - 'שער השמים'.

"ויצא יעקב" – במהלך החיים, אתה מתחיל הרבה התחלות חדשות...

מסלול החיים כולל: יציאה מהמוכר, והתקדמותועליה לדרך חדשה.

כל החיים אתה עולה - מדרגה לדרגה!

ברגע, שאתה 'משחרר' את האחיזה במוכר, ומוכן לחוות את הקושי של התחלה חדשה: אתה מצליח - להתקדם!

הרצון והשאיפה לעלות מחייב - התמודדות עם ניסיונות, והתוצאה?

דווקא הקושי, דוחף ומקפיץ אותך - לדרגה חדשה!

הדרך לעליה עובר דרך הקושי - 'חרנה'!

ההתקדמות עוברת דרך 'חרנה' - 'חרון אף'!

ה'חרון אף' הוא ההתמודדות עם כל מיני – מניעות ודימיונות:

שיקשו עליך את - מסלול העליה!

למה החיים לא יכולים להיות קלים, ופשוטים יותר? למה???

כי - מידת הדין מקטרגת על האדם - ונלחמת בו! והיא:

לא נותנת - מתנות חינם! אין - מתנות בחינם! אין!

מוהרנ"ת קורא לקשיים 'חרנה', ואומר - שלא ניתן 'לדלג' עליהם!

ולכן, מראש, אל 'תתרגש' או – תשבר מהם!

אל תיתן לדמיון, או יצר הרע – להפיל אותך!

תישאר חזק בדעתך – ותתמודד!

אין נפילה! יש פגיעה – שממנה רק עולים מעלה!

הפרשה מלמדת איך להתמודד עם הקשיים - בזמני העליה.

יעקב אבינו מלמד: "ויפגע במקום"הפגיעה היא לא נפילה!

היא חלק מתהליך ההתקרבות והעליה - אל 'המקום':

'מקומו של עולם' - הקב"ה! עכשיו, אתה כבר מודע לתהליך, ואתה יודע:

הפגיעה הופכת, לנקודת המפגש שלך עם - 'מקומו של עולם':

הפגיעה היא התקדמות בדרגה - לקב"ה, ולכן:

הקשיים שבדרך, לא נחשבים - נפילה!

כמה שתעלה יותר גבוה, לפני כן, תרד – יותר ל'חושך' למטה!

ולכן, חשוב לעלות בדרכו של יעקב אבינו:

תחזק את הדעת, ואל תיתן לעצמך ליפול! רק – תתחזק! וכך:

הנפילה לא תבלבל אותך, ותצליח לעלות - יותר מהר!

והכלל הוא: דווקא הנפילה היא 'המקפצה' – לדרגה יותר גבוהה!

הדמיון מחשיך את השכל !

"וילן שם כי בא השמש" – כשאתה בירידה אתה מרגיש 'בחושך':

'לילה' של החיים – סבל וצער, ואתה:

'לן' בקושי ובצער של הניסיון, כאילו:

'כי בא השמש' - השמש שלך שקעה! ולא - תזרח יותר!

ואתה: שוכח שזה - רק דמיון! כי:

בזמן הניסיון, השכל והמוחין שלך ושלי - מסתלקים!

"בא השמש" – כשאין 'שמש' - אין 'מוחין'!

אתה במצב של 'קטנות מוחין', זה דורש ממך:

ענווה, כניעה והתבטלות, וזה גם – מאוד מבלבל!

אם ה'שכל' לא היה נעלם, לא היה – ניסיון!

בזמן ניסיון, השכל חייב 'להירדם', אחרת:

הניסיון הוא - לא ניסיון! ואתה שוכח:

שהעליה, גורמת ל'שמש' שלך לשקוע! כי:

הסתלקות השמש, הולכת להזריח לך - אור חדש!

אין זריחה, אם לא היה קודם – שקיעה!

סולם מוצב בארץ כדי - לעלות השמימה

אתה תגיע עד 'שער השמים', אם תזכור:

שאין קפיצת הדרך! יש עליה בסולם - שלב אחרי שלב!

רוצה לעלות בסולם? תלמד - מהמלאכים!

"והנה מלאכי אלוקים עולים ויורדים" – תזכור:

שהירידה היא - תכלית העליה, ואל – תתפעל או תתרגש ממנה!

"עולים ויורדים" – הקב"ה הודיע ליעקב אבינו בחלום:

זאת הדרך לעלות בעבודת ה' - לדורות!

הירידה, היא: הסימן, שאתה בדרך – לעליה!

אל תפחד! להיות מלאך אלוקים – תרד ותעלה!

"מלאכי אלוקים עולים ויורדים" – אם תתעורר ראשון - 'התעוררות דלתתא', אז, מלאכי אלוקים – ירדו מלמעלה, ויהיה:

'ההתעוררות דלתתא' עם - 'התעוררות דלעילא'!

ומזה יעשה תיקונים וייחודים גדולים...

רבי נתן אומר, שרק מי שפיקח יאמין לדברי הצדיקים, והוא:

יצליח לעלות לדרגות גבוהות, אם:

יזכור היטב את הדברים, 'ויחרוט' אותם, על - 'לוח' ליבו!

"והנה ה' ניצב עליו" – הבטחה אלוקית לדורות!

"ה' ניצב עליו"יש הבטחת אלוקית - לדורות!

אם תתחזק לעמוד ברגעי הניסיון, הקב"ה יסלול לך את הדרך:

לעלות מהר יותר - ובקלות!

"ושמרתיך בכל אשר תלך" – יש הבטחה אלוקית!

אתה תקבל שמירה בכל מקום ובכל זמן – בכל אשר תלך!

אתה תרגיש איך הקב"ה - 'מחזיק' לך אצבעות!

עולה ויורד – איתך! צועד – איתך!

כדי שלא תיפול מהסולם שמוצב על הארץ, כדי:

שתצליח להגיע אליו – עד 'שער השמים'!

יש לך הבטחה - "כי לא אעזבך"!

תרגיש איך רחמי וחסדי ה' לא עוזבים אותך – אף פעם! ואז:

"וייקץ יעקב משנתו" – ה'דעת' מקיצה מה'שינה'

"ויקץ... משנתו" – כש'הדעת' חוזרת, זה בבחינת - 'יקיצה מהשינה'.

ואז, אומר מוהרנ"ת:

אתה פותח עיניים, ורואה - שהשמש זורחת!

ואתה יודע שהקב"ה היה איתך! ולרגע הוא - לא עזב אותך!

ניסיון העבר – מוכיח זאת! ויש לך גם - הבטחה לעתיד!

אתה לא יודע – כי, הקב"ה לא רוצה - שתדע!

"ואנוכי לא ידעתי" – רק בזמן הניסיון, אתה שוכח שהקב"ה איתך!

שהשכל נעלם, כי:

כח הדימיון ויצר הרע - לא הולכים לישון, רק אתה! אל תתפתה!

תזכור - "אכן יש ה' במקום הזה" – 'לית אתר פנוי מיניה':

הקב"ה נמצא במקום הזה - ובכל מקום!

וכשאתה זוכר זאת: אתה תודה לו על - גודל חסדיו!

ומתחזק בכך, שהפגיעה היא לא – נפילה! מטרתה רק:

להעלות אותך לדרגה - גבוה יותר!

כל מה שתתן לי – 'עשר אעשרנו'!

יעקב נדר נדר - שיקריב קורבן ויתן צדקה, מכיון:

הצדקה מכניעה את הקליפות – כח הדימיון ויצר הרע!

הצדקה מעוררת רחמים - על האדם! וזהו:

"כל אשר תתן לי, עשר אעשרנו"!

וכמידת הרחמים מתעוררת על האדם, הוא יכול:

"וישא יעקב רגליו" – להתרומם לדרגות ופסגות חדשות!

יעקב אבינו מודיע לכל מי שרוצה לשוב לה':

שיתחזק ויחזיק מעמד - בזמן הניסיון!

"וילך ארצה בני קדם" – בני קדםהם נפשות ישראל בדרגה גבוה:

רק שנפלו - לארציות ולגשמיות, ויש - להשיבם לשורשם.

והם ישובו ע"י תשובה: "השיבנו ה' אליך ונשובה, חדש ימינו כ'קדם'":

כי - התשובה קדמה לעולם! וזהו לשון 'קדם', ולכן:

מכל נפילה, אפשר – לקום מחדש!

לקום, ולעלות על הסולם שמוצב ארצה, ולהגיע – עד השמים!

נצחתי ואנצח – גמרתי ואגמור

"כל עין לך תצפה" - אומר מוהרנ"ת שצריך:

כל הזמן לצפות – לישועה ה'! (ליקוטי הלכות, שילוח הקן)

בבחינת: "כי לישועתך קיוונו כל היום - ומצפים לישועתך"

כי העליה בדרגה עוברת דרך - חושך ושינה!

איך מחזיקים מעמד בזמן – הניסיון וה'שינה'?

"וישכב שם במקום" – רומז למקום 'אבן השתיה' - מקום התפילה.

"והנה סולם" – סולם בגימטריא 'קול' בבחינת - ה'קול קול יעקב'.

אם תתחזק ותתפלל - בזמן הניסיון, תזכה:

"זה שער השמים" – כל שערי שמים יפתחו עבורך - לקבל תפילתך!

ומיד תראה שיש אלוקים במקום הזה, ותרגיש:

איך הקב"ה נמצא – איתך עימך ואצלך תמיד!!!

הקב"ה מחכה שתפילתך תבקע, את – 'שער השמים'!

"שמרתיך בכל אשר תלך" – תזכור שאני כל הזמן שומר עליך!

ותפילתך עולה עד – שער השמים!

תזכור - אל תשכח!!!

פתח שערי שמים לתפילתנו, אמן!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר