לאחר אישור החיסון

פרופ' אש: "החיסון בטוח; בדיקות ילדים ימשיכו להיות בחינם"

במשרד הבריאות אישרו לחסן את לילדים בגילאי 5-11, זאת בתום הדיון הסגור של חברי הצוות לטיפול במגפות בנושא. פרופ' אש הבהיר כי החיסון בטוח, ולמרות זאת הבדיקות ימשיכו להיות חינמיות (חדשות)

דוד הכהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה. מנת חיסון של פייזר (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

חברי הצוות לטיפול במגפות במשרד הבריאות הכריעו אתמול (רביעי), כי ילדים מגיל 5-11 יוכלו ליטול את מנת החיסון של פייזר נגד נגיף הקורונה, פרופ' אש הבהיר כי החיסון בטוח.

מנכ"ל משרד הבריאות הפרופסור נחמן אש, אמר היום ב'כאן', כי הורי ילדים בגיל 5-11 יכולים להיות רגועים, בנוגע לנטילת החיסון, שכן החיסון בטוח.

"ההמלצה היא", הוסיף אש, "לחסן את הילדים ברגע שיהיה אפשר". אש, העריך שתוך עשרה ימים עד שבועיים יחל מבצע החיסונים - כאשר יגיעו החיסונים; "המבצע העיקרי יהיה בקופות החולים, אבל האפשרות לחסן בבתי הספר קיימת".

בנוסף הבהיר אש, כי בדיקות הקורונה לילדים מגיל 5-11 ימשיכו להיות חינמיות. זאת, על אף שילדים מעל גיל 12 שלא התחסנו - מחויבים לשלם על הבדיקה.

למה החליטו כל במשרד הבריאות? לדברי אש: "אנו רוצים שהורים יקבלו את החלטה בריאותית נכונה ולא שיחליטו על פי שיקול כלכלי ולכן הבדיקות ימשיכו להיות בחינם".

לגבי התו הירוק הסביר אש, "אין כוונה לשלול את זכויות התו הירוק מילדים שלא יתחסנו, ולפחות בשלב הראשון הם יוכלו להמשיך להיכנס למקומות הפועלים בכפוף להצגת בדיקה שלילית".

כזכור, אמש, התקבלה המלצת הוועדה מייעצת בטיפול מגפות ברוב מוחץ של 73 מחברי הפורום, אשר תמכו באישור החיסון ורק שניים התנגדו. רוב גדול תמך גם בחיסון ילדים שהחלימו מן הנגיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר