ההונאה המסעירה

מה עבר לו בראש: 'החתן המתחזה' מדבר לראשונה על הכל

בראיון לפודקאסט יהודי-אמריקני, פירט אליה חליווה את סיפורו, את מסכת השקרים ששכנעה רבנים רבים - ואת הסיבה לכך שיצא להרפתקה המשונה הזו שהסתיימה למרבה הצער באורח טרגי (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
החתן לשעבר, ביום כלולותיו (צילום: מתוך סרט החתונה)

"החתן המתחזה", צעיר מלבנון שהציג עצמו במשך שנים כיהודי, עד שנשא בחורה חרדית מברוקלין ולאחר זמן קצר נחשף סיפורו בפרסום ראשון ב'כיכר השבת' - פתח את הכול בראיון שפורסם היום (ראשון).

את הראיון קיים העיתונאי זאב ברנר מניו יורק בשיחת טלפון עם הצעיר, במסגרת הפודקאסט היהודי-אמריקני Talkline With Zev Brenner.

אחרי ימים ארוכים של ספקולציות, דעות והשערות שונות באשר למניעיו של אליה חליווה לצאת להרפתקה המשונה הזו - ממשפחה לבנונית לחיים חרדיים ללא גיור, פירט אליה את סיפורו וחשף את מסכת השקרים ששכנעה רבנים רבים.

לפי אליה, הוא נולד בלבנון למשפחה מוסלמית אך ללא קשר רגשי לאיסלאם. לאחר שגילה על קיומה של היהדות, הוא החל ללמוד עליה בסתר ואף לקיים כמה מצוות. בשלב מסויים, רצה להיות חלק מקהילה יהודית וביקש מאביו שיביא אותו לארה"ב.

"כשהגעתי לארה"ב ניסיתי להתגייר דרך קהילה רפורמית - אך שם לא קיבלו אותי, כנראה בשל מדינת המוצא שלי", מספר הצעיר בראיון. "בשלב מסויים החלטתי שכנראה אני צריך להציג את עצמי כיהודי. כך הצגתי את עצמי ליהודים רבים שפגשתי, כשהגעתי לישיבה סיפרתי לרבנים שאימי יהודייה".

עוד הוא מספר כי "כשרציתי להתחתן היה לי קשה, מישהו הכיר לי אתר שידוכים לשומרי מצוות ושם מצאתי בחורה שלשמחתי גם דיברה את השפה הערבית (משפחת הכלה משתייכת לעדות המזרח, י"נ). בהמשך פגשתי את הרב של המשפחה, ואמרתי לו שאבי ספרדי ואמי אשכנזיה".

החתן ביום כלולותיו (צילום: מתוך סרט החתונה)

"אני אשם, אני הכשלתי את הרב", פורץ חליווה בבכי, "פחדתי שהכל ילך ממני, אז שיקרתי להם, אני עדיין רוצה להישאר בעם היהודי".

מתברר שאשתו הטרייה, החרדית, גילתה כבר בשלב מוקדם כרטיס עם תמונתו של אליה שעליו רשום שם אחר. כדי לתרץ זאת, הוא נאלץ להמציא שקר נוסף: "סיפרתי שאני עובד ב-DHS (הסוכנות הלאומית לביטחון המולדת של ארה"ב). אני כל כך מתנצל ומבקש סליחה מכל מי שעזר לי ואירח אותי לאורך הדרך".

"משפחת הכלה החלה לברר פרטים אודותיי כשבוע אחרי שנישאנו. איכשהו הצליחו להגיע לאבא שלי, וגילו את כל האמת. אז המשכתי לשקר ולהסתבך יותר ויותר, כי לא רציתי לאבד את אשתי. כל החיים שלי אבקש ממנה סליחה".

באותם ימים החלו השמועות לצאת לרשתות החברתיות, ואילו בני הזוג הטריים נמנעו לצאת מהבית. לפני כמה ימים עזב החתן את הבית, ואילו הכלה לא נדרש לגט שכן הנישואין אינם תקפים הלכתית.

"אמרו עלי דברים קשים באינסטגרם", מספר אליה כשהוא מתכוון לטענות שהסתובבו כביכול הוא עשה כל זאת ממטרות טרור. "אני ממש לא קשור לטרור, יכולתי להתלונן נגד אלו שהפיצו את השמועות, אבל אני לא רוצה להתלונן נגד שום יהודי".

כזכור, גם לפני הראיון של "החתן המתחזה", 'כיכר השבת' הדגיש כי על פי ההשערות בקהילה הוא חיפש שייכות לקהילה היהודית ולצורך כך התחיל במספר 'שקרים קטנים' כלשונו. "לאחר שזה נהיה רציני מדי, הוא כבר פחד לחשוף את האמת ופשוט הלך עד הסוף עם הזהות החדשה שלו".

"זה סיפור של נעבאך (מסכן, י"נ), הבחור רצה להיות חרדי. לא היו לו כל כוונות לפגוע במישהו, אלו טענות שנועדו ליצור ריגושי שווא, טענות משמעותיות מדי מכדי לומר אותן ללא כל ביסוס", מסר הגורם ל'כיכר השבת'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר