הונאה וסחיטה

אישום: בת 68 התחזתה לצעירה מתחזקת והונתה חרדים

הפרקליטות הגישה לבית המשפט כתב אישום נגד בת שבע לוי, בת 68, תושבת גבעת זאב, זאת לאחר שהתחזתה לאחרת והציגה מצגי שווא בפני הקורבנות, שניים מהם - חרדים (ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
בת שבע לוי בביהמ"ש, היום (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (שני) לבית משפט השלום בירושלים כתב אישום נגד בת שבע לוי, בת 68, תושבת גבעת זאב, זאת לאחר שהתחזתה לאחרת והציגה מצגי שווא בפני המתלוננים, שניים מהם - חרדים.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד תמר איבלמן, בין השנים 2021-2008 נהגה הנאשמת להציג מצגי שווא שונים בפני אנשים רבים, על פי רוב נהגה להציג את עצמה כצעירה כבת 20 בשם אפרת לוי אשר עובדת ברשות השידור.

בעניינו של אחד המתלוננים, יצרה קשר טלפוני יומיומי קרוב בו הציגה את עצמה כמי שמנסה להתחזק ולהתקרב לדת ביודעה כי מדובר באדם בעל אורח חיים חרדי. בדרך זו רכשה את אמונו ונוצר קשר קרוב בו החלה לבקש ממנו מימון לשכר דירה, סיוע ללימודים ובהוצאות פרטיות.

לאחר שהציגה בפניו מצגי שווא מתמשכים בנוגע לזהותה, מצבה האישי והמשפחתי ולכך שנקלעה לקשיים כלכליים בעקבות התקרבותה לדת הצליחה הנאשמת להביא את המתלונן למצב בו הוא מממן ומכלכל אותה באופן מלא במשך למעלה מ-10 שנים. בדרך זו הנאשמת קיבלה במרמה מהמתלונן למעלה ממיליון שקלים.

בנוסף, אף לאחר שנודע דבר התחזותה במסגרת תכנית התחקירים "המתחזים", הנאשמת פעלה שוב באופן זהה כאשר פנתה לאדם נוסף גם הוא בעל אורח חיים חרדי והוציאה ממנו באופן דומה כספים בסך של כ-20 אלף שקלים, תוך שהיא מציגה עצמה כבחורה צעירה בשם אפרת המתקרבת לדת ונקלעה לקשיים כלכליים.

כתב האישום מייחס לנאשמת עבירות של קבלת דבר במרמה, סחיטה באיומים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ואיומים.

מעצרה של החשודה התרחש בתחילת החודש, כאשר התקבלה שיחה במוקד 100 של משטרת ישראל מפי החשודה בה מסרה כי בכוונתה לפגוע בעצמה וביקשה כי ניידת משטרה תגיעה לביתה ביישוב סמוך לירושלים.

שוטרות הסיור מתחנת לב הבירה שהגיעו לכתובתה, שמעו מפיה כי פגעה באנשים רבים וביקשה להסגיר עצמה, וזאת מבלי שידעה כי מתנהלת חקירה סמויה אודותיה וכי קיים בידי חוקרי מפלג ההונאה שביחידה המרכזית ירושלים צו מעצר כנגדה.

החשודה הועברה לחקירה במפלג ההונאה, שם ביקשה להתנצל על מעשיה והפגיעה שנגרמה מהם לקורבנות. במהלך החקירה, נגבו עדויות ונאספו ממצאים רבים, מהם עלה כי החשודה רקמה בעורמה רבה ובשיטתיות סיפורי בדיה באמצעותם הוליכה שולל את הקורבנות אותם הונתה בסכומי כסף המצטברים לכדי מליוני ש"ח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר