'המבדיל' | צפו

בחור הישיבה שהגשים חלום ונהפך לעו"ד מצליח

עורך הדין החרדי הבכיר, משה אוסדיטשר, מספר על הדרך שעשה מבחור ישיבה - להגשמת חלומו - עורך דין • במה הוא מאמין, איך הוא לא הפסיד באף תיק ואיזה תפקיד מפתיע הוא קיבל? | צפו (חרדים)

משה אוסדיטשר עם זלמן שטוב (צילום: דודי פלוג • מפיק: איציק אוחנה)

השבוע מתארח בתכנית 'המבדיל' אצל האמן זלמן שטוב, עורך הדין משה יצחק אוסדיטשר, כדי לספר על המסע מישיבת היישוב דרך ישיבת כרם ביבנה.

אוסדיטשר מתחיל לעסוק בתחום הבנייה, אך בשלב מסויים עובר ללמוד עריכת דין - חלום הילדות שלו, דבר שהיה נדיר בזמנו בציבור החרדי.

עריכת דין משמעותה רדיפת צדק בעיניו של אוסדיטשר, לצד משפטים מתוקשרים מאוד בישראל, ישנם גם את אותם שמגיעים חסרי אונים אל מול המערכת הגדולה, המנסה לבלוע אותם.

להתמודד מול פקידות סעד וכדומה הינו דבר קשה, במיוחד כשלאדם אין כסף, ואוסדיטשר לוקח על עצמו גם תיקי פרו בונו, כיוון שלפי דבריו אותם דברים קורים גם במשפחות עם כסף וגם במשפחות חסרות אמצעים. אך למשפחות מצפון תל אביב אף אחד לא יתקרב.

אחת מהנקודות החשובות בייצוג משפטי לפי אוסדיטשר היא האמונה בדבריו של הלקוח, לולי זה אי אפשר להעביר את המסר במשפט. הוא מצטט עורך דין שאמר לו פעם: "לא הפסדתי באף תיק - הלקוח הפסיד", ואומר שלדעתו הדברים באים יחד, כשעורך הדין מלא בפרשה, הרי שהוא חלק מהתיק.

לצד העיסוק בעריכת דין ושידורים ברדיו קול חי, אוסדיטשר גם שימש כקונסול של מדינת זימבבואה. הדבר קרה כשחבר מזמין אותו לטיסה, הם נפגשים עם הנשיא, ומקבלים ממנו ייפוי כח, משם הוא הופך לקונסול. אין באמת הטבות אמיתיות בלהיות קונסול, אך ישנו כח מסויים שיכול ליצור קשרים ופעילויות משותפות.

תוכניתו של אוסדיטשר בימי שישי ברדיו, הינה תוכנית עצבנית. הוא מדבר על כל מה שקרה בשבוע האחרון, ומוציא את כל האנרגיה המיותרת אל תוך המיקרופון. השידור ישיר, וכך, כשיש להתנצל זה קורה בשבוע הבא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר