וריאנט האומיקרון

ראשונה בעולם: בריטניה מציעה חיסון רביעי

הממלכה המאוחדת לקחה את שיטת ה'בוסטר' צעד קדימה, ותאפשר לאזרחיה לקבל מנה רביעית של חיסון נגד נגיף הקורונה • בשלב הראשון הוא יוצע לאוכלוסיות הסיכון (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
חיסוני קורונה בבריטניה (צילום: Adam Gethin on Unsplash)

וריאנט האומיקרון: לראשונה בעולם, ניתן יהיה לקבל 'בוסטר' נוסף בדמות מנת חיסון רביעית, בבריטניה.

לאחר שבישראל החלו בשיטת חיסון ה'בוסטר', במסגרתו מקבלים האזרחים מנה שלישית בנוסף לשתי המנות הראשונות של חיסון נגד קורונה, התרחב השימוש ב'בוסטר' למדינות רבות בעולם, ביניהן בריטניה.

אך בריטניה מהווה המדינה הראשונה בעולם שלקחה זאת צעד קדימה, כצעד להתמודדות עם הזן החדש של הנגיף, המכונה 'וריאנט אומיקרון'. ועדת החיסון הממלכתית (JCVI) המליצה למדוכאי חיסון ברמה חמורה ולאוכלוסיות הסיכון ברחבי הממלכה להגיע ולקבל מנה רביעית.

הוועדה פרסמה את מסקנותיה אמש (שני), בדו"ח שפורסם לקהל הרחב ופונה לרשויות הביצוע בבריטניה. על פי הדו"ח, "לאנשים עם דיכוי חיסון חמור, שסיימו את החיסון הראשוני שלהם (3 מנות), יש להציע מנת דחף (בוסטר) עם מינימום של 3 חודשים בין המנה השלישית לרביעית.

כותרת הדו"ח (צילום מסך)

"מי שעדיין לא קיבל את המנה השלישית, יכול לקבל את המנה השלישית כעת בכדי למנוע עיכוב נוסף. ניתן לתת מינון דחף נוסף תוך 3 חודשים, בהתאם לייעוץ הקליני לגבי תזמון אופטימלי של המנות", מסרה הוועדה. בנוסף, קראו אנשי המקצוע של הוועדה לתגבר את מתן החיסונים השונים בכל שכבות הגיל.

הוועדה נימקה את מסקנותיה בכך שהמטרה היא "להאיץ את פריסת חיסוני הקורונה, לפני השיא של גל אומיקרון הממשמש ובא. כרגע אין נתונים המצביעים על כך שזיהום אומיקרון קשור לשינוי בדפוס הרגישות לתחלואה קשה (אשפוז ומוות). אנשים בגיל מבוגר יותר, או שנמצאים בקבוצות סיכון, צפויים להישאר בסיכון גבוה יותר לקורונה קשה; לפיכך, יש לתעדף את החיסון בהתאם.

"יש לעשות מאמצים מתמשכים להציע חיסון לקורונה (מנה ראשונה, שניה ומנת דחף) למבוגרים שטרם קיבלו חיסונים לקורונה", הסיקה הוועדה בדו"ח.

יצויין כי בריטניה מציעה חיסוני קורונה גם לילדים מגיל 12. עם זאת, הגורמים הרשמיים בממלכה טרם אישרו מתן חיסונים לילדים מגיל 5 עד גיל 11.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר