ריאיון באולפן 'כיכר'

ח"כ בצלאל סמוטריץ': כך נפתלי בנט איים ומנע ממשלת ימין

חוק הגיור; האיום על יהדותה של מדינת ישראל; ההסכמים שהיו על שולחנו להקמת ממשלת ימין; האיומים של בנט והישיבה עם רע"מ • יו"ר 'הציונות הדתית', ח"כ בצלאל סמוטריץ', בריאיון לישי כהן באולפן 'כיכר השבת' (TV)

ישי כהן | כיכר השבת |
(מפיק: איציק אוחנה. ניהול אולפן: ליאור מזרחי)

יו"ר 'הציונות הדתית', ח"כ בצלאל סמוטריץ', התארח באולפן 'כיכר השבת' והתייחס לרפורמת הגיור של השר מתן כהנא ולשינוי הסטטוס קוו במדינת ישראל. כמו כן, סמוטריץ' חשף את המשא ומתן ערב הקמת הממשלה כשלדבריו על שולחנו היו מסמכים של הסכמים להקמת ממשלת ימין ללא רע"מ, אך נפתלי בנט התקשר לשותפות ואיים בכדי להקים ממשלת שמאל בראשותו. צפו בריאיון המלא.

קטע מהריאיון - חוק הגיור

לדבריו: "מה שחשוב בנושא הגיור זה שתהיה פסיקה הלכתית אחידה של גוף אחד כדי שחלילה לא יווצרו כאן בדורות הבאים ספרי יוחסין ובעיות בנישואין.

"מי שמוסמך לפסיקה הזאת היא רק הרבנות הראשית, ואגב שמעתי הבוקר את הרב מידן, שהוא כביכול הדמות ההלכתית של השר כהנא, שאמר שהגוף שיכריע בסופו של דבר היא הרבנות".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' בריאיון לישי כהן

אני רוצה לתקן אותך ולומר שברפורמה של מתן כהנא הוא כותב שתוקם ועדת רבנים שתנסח את סדרי הדין לרבנים המקומיים, וכששאלתי את לשכת השר נאמר לי שמדובר בסוג של קריטריונים

"אני מבין את מה שאתה אומר, אבל שים לב להונאה שיש כאן. סדרי דין זה לא הדין עצמו אלא כללים של שעות דיון ואופן זימון הצדדים, ולכן אם בסוף הרבנות היא זאת שתקבע את הנושא ההלכתי, כולל אכיפה נגד כאלו שאינם פוסקים לפי ההלכה, אין לי שום בעיה עם זה, אבל אם יוציאו כל מיני חלקים, למשל גיור קטינים, ויעבירו את הנושא לפיקוח של ועדת רבנים, או כל דבר שיהרוס את הסמכות ההלכתית האחידה, אני אתנגד לו משום שזה הרס הגיור".

צפו בריאיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר