לראשונה ב-15 שנה

שופט זמני ימונה לכהן בבית המשפט העליון

גדעון סער ואסתר חיות הודיעו על מינויו של שאול שוחט, סגן נשיא ביהמ"ש המחוזי בת"א, לשופט בביהמ"ש עליון לחצי שנה, בעקבות המחלוקות בוועדה למינוי שופטים (אקטואליה)

שלמה מן | כיכר השבת |
שר המשפטים סער ונשיאת ביהמ"ש העליון חיות בדיון הראשון בוועדה למינוי שופטים (צילום: רפי בן חקון)

שר המשפטים גדעון סער הודיע הבוקר (חמישי) על מינויו של סגן נשיא בית המשפט המחוזי תל אביב, השופט שאול שוחט, לכהונה בפועל בבית המשפט העליון לתקופה של שישה חודשים, בהסכמת נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות. שוחט, שופט בדיני משפחה, תחום שלא זוכה לייצוג מספק בבית המשפט העליון, יהיה השופט הראשון מזה 15 שנה שמכהן בערכאה הגבוהה בישראל בתפקיד זמני ולא קבוע.

מינויו מגיע בעקבות מחלוקות פנימיות בוועדה למינוי שופטים, שהייתה אמורה לבחור כבר לפני כשבועיים ארבעה שופטי עליון חדשים, אך לא כונסה בשל אי הסכמות על זהות הנבחרים לתפקיד החשוב. עיקר המחלוקת כיום בוועדה הוא דרישת נציגי לשכת עורכי הדין למנות לתפקיד עורך דין מהשוק הפרטי.

שר המשפטים סער מסר לאחר הודעת מינוי השופט שוחט: "אמשיך לעשות מאמצים להגיע להסכמות הנדרשות בוועדה לבחירת שופטים באשר למינויי הקבע בבית המשפט העליון, שישקפו גם את הגיוון הנדרש בערכאת השיפוט העליונה במדינה. האחריות המוטלת עליי היא, בין היתר, לאפשר לבית המשפט העליון לתפקד ולצמצם את הפגיעה הנגרמת לאזרחים כתוצאה מהרכב חסר. אני משוכנע שהשופט שוחט יתרום מניסיונו השיפוטי העשיר ומכישוריו לעבודת בית המשפט העליון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר