הפאדיחה וההתנצלות

התנצלות: חנוכייה נוצרית - כמחווה ליהודים

בפרבר קטן של העיר בוסטון רצו לתת תחושה טובה לתושבים היהודים ולהציג את סמלי החנוכה - אך לא טרחו להתייעץ עם הקהילה, ובחרו בכמה מוצגים מביכים המנוגדים ליהדות (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
התצוגה (צילום מסך מתוך פייסבוק)

עיריית מדפורד, פרבר קטן של העיר בוסטון במדינת מסצ'וסטס שבארצות הברית, התנצלה בפני הקהילה היהודית המקומית לאחר שהציגה חנוכיות עם סמלים נוצריים בניסיון ליצור מחווה כלפי הקהילה.

במסגרת שבוע חגיגי בפרבר, שבו צוינו חגאות נוצריים והבדיל חגים יהודיים בשילוב עם אירועים לעידוד עסקים מקומיים, החליטה העירייה ליצור מחווה כלפי הקהילה היהודית, המרכיבה כ-2% מאוכלוסיית המקום, כדי לגרום להם לתחושת שייכות.

אלא שהעירייה לא טרחה להתייעץ עם הקהילה היהודית כלל, והציגה באירוע 'שולחן חנוכה' מעוות שבו כמה מוצגים מביכים המנוגדים ליהדות - כך דווח באתר JTA.

כך למשל, הוצג עץ אשוח קטן ולוחית המסבירה על ההיסטוריה שלה. בצד שמאל ניתן לראות חנוכיה יהודית מסורתית, ובצד ימין חנוכיה משונה בעלת שש קנים הצבועה בירוק ואדום - צבעים המסמלים את חג המולד הנוצרי.

בנוסף, בלוחית נוספת שהונחה על השולחן ניתן לצפות בציור חנוכיה בת שש קנים של 'יהודים משיחיים', שעליהם תרשימים שמקורם בדת הנוצרית ושלפיהם כל קנה מסמל מושג בסיס בנצרות.

מדפורד, מראה כללי (צילום: Shutterstock)

יהודי מדפורד כעסו כצפוי על המחווה הכושלת. כמה מהם הסבירו כי העירייה מנסה לשוות לעצמה מראה של סובלנות וכוללנות, אך שוב הוכח כי הפערים גדולים מכפי שמוצג.

"זה שאנחנו צריכים להסביר למה זה פוגעני - זה מתסכל. חוסר המעורבות היהודית באירוע הזה, גורמת לנו להרגיש בלתי נראים בעיני מנהיגי העיר שלנו. העובדה שהתצוגה הנוראה הזו הוצגה בעירייה מכעיסה אותנו", כתבה מנהיגה יהודית מקומית, לאחר שהעירייה הגיעה למקום והסירה את המוצגים.

העירייה אף התנצלה רשמית על התקרית והבטיחה ללמוד לקח. "אנו מצטערים בכנות על הפגיעה, ומחויבים ללמוד מהטעות הזו", נכתב בהתנצלות. "בהמשך נתייעץ עם מנהיגי אמונה וקהילה, נכלול את הניסיון והמומחיות שלהם בתהליכי תכנון האירועים שלנו, ונבטיח שכל פריט הפונה לציבור מוצג בצורה הולמת ומדויקת".

קיט קולינס, פוליטיקאית יהודייה שנכנסת בימים אלו לתפקידה, כתבה בטוויטר "לכל אלו שדיברו על התיאור השגוי והפוגעני של חנוכייה שהוצגה בפסטיבל החגים של אמש בעירייה, אני רואה אתכם ומודה לכם. כיהודייה, אני מבינה כמה מתסכל וכואב זה יכול להיות שהאמונה שלנו מוצגת בצורה כל כך שגויה.

"אני אסירת תודה על כך שהעירייה הגיבה במהירות כדי להסיר את התמונה הפוגענית", הוסיפה קולינס. לדבריה, "אני מצטערת שזה קרה, אבל אני מקווה ומצפה שזה ידרבן אותנו להתקדם בצורה טובה יותר בייצוג התרבויות הרבות הקיימות במדפורד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר