סוער במשרד החינוך

מנכ"לית חדשה מונתה; הקלטות נגד שאשא-ביטון

בצל מינוי מנכ"לית חדשה למשרד החינוך, נחשפו הקלטות של אחת העובדות שטוענת כי השרה דרשה להסתיר נתוני תחלואה גם מבנט; שאשא ביטון טוענת: "גיבוב שקרים" (ארץ)

(צילום: Miriam Alster/Flash90)

אחר הפיטורים המתוקשרים: שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון הודיעה הערב (שלישי) כי בחרה בדלית שטאובר לתפקיד מנכ"לית משרד החינוך, כשברקע סערות הפיטורים נמשכות ומתפרסמות הקלטות של עובדות נגד השרה.

ב'חדשות 12' הערב הובאו הערב הקלטות בהן נשמעת עובדת במשרד החינוך שטענה כי עובדות פוטרו כיוון שלא נשמעו להחלטתה של השרה להסתיר נתוני תחלואה בבתי ספר. "היא פחדה שיסגרו כיתות ירוקות ובתי ספר", אמרה.

"לי זה היה מאוד קשה שלא נתנו לנו להוציא נתונים החוצה, וזה היה נתונים שקריטיים בעיניי", סיפרה, "זה ההתפרצויות, עניין אותי שיש התפרצויות, ברמת אפילו להעביר לראש הממשלה. יש לנו חיתוך מצב איתו, הוא ביקש 'תעבירו אירועים חריגים'. היו לי אירועים של 70, 50 ו-35 מאומתים. רציתי להעביר לרה"מ, זה חשוב גם שאנשים ידעו".

"אבל היא לא הסכימה להוציא לתקשורת את זה, והיא לא הסכימה להודיע לראש הממשלה, כי היא פחדה שיסגרו כיתות ירוקות ויסגרו בתי ספר וכיתות. אני לא חייתי בשלום בכלל, שזה יכול לגרום לתחלואה בכל הסביבה שם. למזלי, רופא המחוז בסוף התערב שם והוא סוגר".

העובדת המשיכה לתאר: "היה לנו בעילבון שם מקרה בכמה בתי ספר, שזה פשוט כזה המשיך להתפרץ, לא עשו כלום, וזה פשוט התפרץ שם לתוך הקהילה ולא סגרו את בתי הספר שם".

"האמנתי בה בנושא של השקיפות ושל הנתונים", אמרה העובדת, "מצד אחד היא דורשת נתונים ושקיפות מגורמים אחרים, רק כשזה קשור אלינו, או אליה, או למשרד, יש איזה ממש ערפל קרב כזה ששומרים על עמימות". העובדת הוסיפה לספר כיצד שאשא-ביטון נמנעה לקדם הבאת חיסונים לבתי הספר: "היא לא הסכימה שנתרום את בתי הספר" ותיארה כיצד גורמי מקצוע נדהמו לראות את הנתונים.

מלשכת שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון נמסר בתגובה להקלטות כי "מדובר בגיבוב שקרים של עובדת במשרת אימון של המנכל שיצאה יחד איתו למסע נקמה תקשורתי. עצם העובדה שהעובדת לא מתראיינת בפנים גלויות ובקולה כדי להגן על עצמה מתביעה דיבה מוכיחה כי מדובר באוסף של שקרים".

עוד נכתב בתגובה כי "משרד החינוך פועל בשיתוף מפעולה מלא עם משרד הבריאות שאצלו מרוכזים כל הנתונים וכן עם פיקוד העורף לקיום כל החלטות הממשלה וקבינט הקורונה".

הדלפת הטענות הקשות נעשית על רקע גל הפיטורים במשרד החינוך, בראשם פיטורים מתוקשרים במיוחד של המנכ"ל הקודם, יגאל סלוביק, כשהתפתח קרב גרסאות האם פוטר או התפטר, שאשא-ביטון אף התייחסה לדברים וכתבה כי סלוביק "אינו ראוי להיות איש אמון", וזאת בעקבות פרסומים שיצאו כנגדה.

"המחלוקת בינינו הייתה על אופן תפקודו, התנהלותו ואי עמידה ביעדים שהצבתי למערכת החינוך", טענה השרה, "מעבר לכך לא אוסיף. אין כל קשר בין פיטוריו לנושא הקורונה".

בהמשך, התפטר גם מי שהיה פרויקטור המשרד לענייני קורונה, יוגב נדב, שאמנם הגיע דרך חברה חיצונית ולכן לא הוגדר רשמית כעובד המשרד.

כאמור, הערב, הודיעה שרשר ביטון על מינויה של דלית שטאובר, למנכ"לית החדשה של המשרד. בכך למעשה שטאובר חוזרת לתפקיד בו כיהנה בעת שגדעון סער כיהן כשר החינוך, מה שמעלה הערכות במערכת הפוליטית כי הוא זה שעומד מאחורי מינויה.

בנימוקי ההחלטה למינוי המנכ"לית החדשה נכתב כי "שטאובר הינה אשת חינוך מובילה ומוערכת, המכירה היטב את המערכת ותוביל איתי תהליכים משמעותיים, יכולותיה חשובות לקידום הנושאים המקצועיים ויציבות המערכת. אני שמחה שדלית נכנסת בתקופה המורכבת ותתרום מניסיונה העשיר וכשרונותיה הרבים".

שטאובר היא בעלת תואר ראשון בספרות ובלשנות אנגלית באוניברסיטת בר-אילן, סיימה בהצטיינות תואר מוסמך בחינוך מטעם אוניברסיטת בר-אילן ובוגרת בית ספר מנדל למנהיגות חינוכית בתוכנית בכירי משרד החינוך ותוכנית אלכא לבכירים השרות הציבורי.

שטאובר כיהנה בעוד שלל תפקידים בכירים, ביניהם כמנכ"לית משרד החינוך בין השנים 2011 ל-2013, אז הובילה את חינוך חינם לגילי 3-4, וכן הייתה שותפה ליישום רפורמות "אופק חדש" ו-״עוז לתמורה״, כמו כן, היא זוכת פרס מנכ"ל משרד החינוך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר