האומיקרון בקנדה

אחרי ההתפרצות: בתי כנסת - למחוסנים בלבד

בפרובינציית קוויבק הכוללת את העיר מונטריאול ועוד ריכוזים יהודיים גדולים, יחוייבו מהיום בתי כנסת לאכוף את 'התו הירוק' - ולפעול תחת מגבלות התקהלות, ותוך עטיית מסכות (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: Shutterstock)

האומיקרון בקנדה: בפרובינציית קוויבק הכוללת את העיר מונטריאול ועוד ריכוזים יהודיים גדולים, יחוייבו מהיום בתי כנסת לאכוף את 'התו הירוק' - ולפעול תחת מגבלות התקהלות, ותוך עטיית מסכות.

לפי התקנות החדשות, שנקבעו ב-16 בדצמבר, החל מהיום (שני) יחוייבו בתי הכנסת חוקית באכיפת מגבלות הקורונה, לאור העלייה בתחלואת הקורונה במסגרת וריאנט האומיקרון. תקנות אלו יחייבו בתי תפילה של כל הדתות.

ממשלת קנדה קבעה כי לאור התחלואה בפרובינציה, הגבוהה ביותר מאז פרוץ מגיפת הקורונה, כל אדם מגיל 13 ומעלה יצטרך להציג הוכחת חיסון כתנאי להשתתפות בתפילות. לצד זאת, ישנה מגבלת התקהלות: רק עד 250 בני אדם יוכלו לשהות במבנה בו זמנית.

במקביל, החזירה הממשלה את חובת המסכות והיא תקפה גם בבתי תפילה - אף כשכל המתפללים יושבים ואינם מסתובבים בין אנשים רבים.

אכיפת קורונה בקנדה, בשנה שעברה (צילום: לפי סעיף 27א')

על פי מושל קוויבק, פרנסואה לגו, "נפגשתי בשנה שעברה עם נציגים של דתות שונות והם שאלו אותי למה הם לא יכולים לקבל את אותן זכויות כמו מסעדות... אני חושב שהם אנשים אחראיים כמו בעלי מסעדות. יש לי ביטחון שהם יכבדו את הכללים כמו במסעדות", אמר.

לגו הזהיר כי תהיה אכיפה של ההנחיות. "כאשר אתה צריך ליישם כמה כללים, אתה יכול לצפות שמישהו יבוא ויבדוק שאתה מיישם את הכללים".

יוזכר כי בשנה שעברה, נצפו מחזות חריגים בבתי כנסת בקנדה כאשר כוחות משטרה הגיעו לאכוף חוקי סגר ומגבלות קורונה בשבתות ובחגים.

כזכור וכפי שדווח ב'כיכר השבת', בשבועות האחרונים רשמו הקהילות היהודיות במדינה עלייה חדה בתחלואת קורונה. כך נצפו התפרצויות גדולות במוסדות חינוך חרדיים בטורונטו, ובית כנסת נסגר בבירה אוטווה בשל ילד מאומת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר