מאמצי נתניהו וטראמפ

ישראל ואינדונזיה מתקדמות לקראת הסכם?

מזכיר המדינה האמריקני קידם במהלך ביקורו בג'קרטה את המהלך לנורמליזציה בין המדינה המוסלמית הגדולה בעולם, לבין ישראל, אך בשלב זה לא צפויה פריצת דרך מיידית (מדיני)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
ג'קרטה, בירת אינדונזיה. בעתיד עם דרכון ישראלי? (צילום: שאטרסטוק)

האם ממשלת בנט-לפיד תחגוג הסכם שלום בימיה? מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן, דן עם בכירי ממשלת אינדונזיה, במהלך ביקורו בבירה ג'קרטה בשבוע שעבר, באפשרות של קידום צעדי נורמליזציה עם ישראל והצטרפות ל"הסכמי אברהם", כך דווח באתר 'וואלה!' מפי בכירים ישראלים שמעורים בתכני השיחות. יש לציין כי למרות השיחות, לא צפויה פריצת דרך מיידית בנושא.

אם אכן המהלך המדיני יבשיל בסופו של דבר, הרי שזה אחד מהמהלכים הגדולים עבור ישראל, לפיה שאינדונזיה היא המדינה המוסלמית הגדולה בעולם, ובעלת כוח גדול מול מדינות מוסלמיות נוספות, שעשויות לפעול כמוה. כמו כן אינדונזיה יכולה לסייע משמעותית לכלכלת ישראל, בגלל היקפי המסחר שהיא מנהלת.

"אנחנו תמיד מנסים לבדוק הזדמנויות חדשות לנורמליזציה, אבל נשאיר את הדיונים האלה מאחורי דלתות סגורות עד הרגע המתאים", אמר לוואלה! דובר משרד החוץ האמריקני נד פרייס.

ממשל ביידן מנסה להמשיך ולהרחיב את הסכמי אברהם שגובשו במהלך כהונת ממשל טראמפ, כולל מול סעודיה המעצמה. יש לציין כי בשבועות האחרונים לכהונת טראמפ נעשה ניסיון להביא גם את אינדונזיה להסכמי אברהם, אך המהלך לא הבשיל. באותה תקופה אינדונזיה ביקשה לשדרג את יחסי הסחר עם ארצות הברית בתמורה לצעדי נורמליזציה עם ישראל, הכוללת טיסות ישירות ומתן ויזות לישראלים.

למרות שאין בין המדינות יחסים דיפלומטיים רשמיים, בכירים ישראלים ואינדונזים נפגשו כמה פעמים בשני העשורים האחרונים - במיוחד בשולי עצרת האו"ם בניו יורק ובפורומים בינלאומיים אחרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר