הוגשו כתבי אישום

כך פעל מפעל לזיוף מטבעות של 5 שקלים

כתב אישום הוגש כנגד ארבעה נאשמים שפתחו מפעל לזיוף מטבעות של חמישה שקלים; הנאשמים קנו מחו"ל מכונות איכותיות ויקרות וציוד נוסף לצורך ביצוע הזיוף, בעלות של מיליוני ש"ח (חדשות)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
אילוסטרציה. מטבעות של 5 שקלים (צילום: שאטרסטוק)

כתב אישום הוגש היום (שני) על ידי פרקליטות מחוז דרום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע נגד חמישה נאשמים, אשר הקימו מפעל לזיוף מטבעות של 5 ש"ח, רכשו חומר גלם שמאפשר זיוף מטבעות בשווי של כ-20 מיליון שקלים והלבינו הון בהיקף של כ-11 מיליון שקלים.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד דניאל גלעד, הנאשמים חברו יחד והקימו חברה בשם "א. גלופות והטבעות בע"מ" לזיוף מטבעות של 5 שקלים בכמויות מסחריות, לצורך מכירתן ושימוש בהן.

על פי האישום, משנת 2019, רכשו הנאשמים מחו"ל מכונות איכותיות ויקרות וציוד נוסף לצורך ביצוע הזיוף, בעלות של מיליוני ש"ח, ייבאו עשרות טונות של חומרי גלם והעבירו את המכונות וחומרי הגלם תחילה למבנה אחד ששכרו באשדוד ולאחר מכן למבנה אחר. בין השאר, רכשו הנאשמים מטבעות חלקים, שלאחר השלמת הזיוף נועדו לזייף מטבעות בסכום של כ- 20 מליון ש"ח.

מכתב האישום עולה, כי במועדים רבים, מיוני 2019 ועד מעצרם של הנאשמים לפני כשבועיים, הם זייפו במפעל כמות בהיקף מסחרית של מטבעות 5 ש"ח, בקצב של כ- 700 מטבעות לשעה.

על מנת לייצר מטבע של 5 ש"ח, השתמשו הנאשמים בחומר גלם של מטבעות חלקים עגולים זהים במשקל ובהרכב הכימי של המטבע האמיתי, וקרובים לגודל של המטבע האמיתי - זאת בשל השינוי בגודל המטבע בתהליך ההטבעה שנעשה על ידי הנאשמים. במברון ייצר בעזרת המכונות השונות "טבעים"- מוטות פלדה בתוכם משוקעים "נגטבים" של שני צדדיו של מטבע של 5 ש"ח, צד הערך, וצד הנושא, וכן יצר כלים שונים שנועדו להליך זיוף המטבעות. במברון השתמש בידע שיש לו בנושא "עיבוד שבבים" ועשה ניסיונות רבים, עד שהצליח לזייף בעזרת כל האמצעים מטבעות של 5 ש"ח, בהיקף של מיליוני שקלים. זיוף המטבעות נעשה באיכויות שונות, כך שבחלק מהמטבעות לא ניתן היה לגלות את הזיוף אלא על ידי התאמת ה'טבע' למטבע, ובחלק מהמטבעות ניתן היה לגלות את הזיוף באמצעות מכונה.

כמו כן, תכננו הנאשמים לשכלל את שיטת הזיוף, כך שיוכלו לזייף כמות גדולה של מטבעות בזמן קצר. כך, תכננו להוסיף למכונות 'פס נע' שיגביר את קצב הייצור בעשרות מונים, וכן החזיקו במכונה שתפקידה לבקר את איכות ה'טבעים' והמטבעות, על מנת לדעת את התפוקה המקסימאלית של כל "טבע", ועל ידי כך לקצר את זמן הייצור.

על פי כתב האישום, הנאשמים העבירו מאות אלפי ש"ח במזומן ובדרכים אחרות לצורך רכישת המכונות, העבירו כספים דרך נש"פ ובדרכים שאינן ידועות, העבירו כספים רבים לחשבון הפרטי ועשו פעולות רבות במטרות להסתיר את מקור הכספים האסורים ואת הבעלים בהם.

בכתב האישום צוין, כי לולא מעצרם של הנאשמים, היה עלול להיגרם נזק גדול לכלכלת ישראל לאור היקף הזיוף, איכותו והעדר היכולת להבחין בין המטבעות המזויפות ובין מטבעות אמיתיים. התיק נחקר באמצעות יחידת יאל"כ והונאה דרום במשטרת ישראל.

כתב האישום מייחס לנאשמים, כל אחד לפי חלקו, ביצוע עבירות רבות של זיוף מטבעות , החזקת מכונות לזיוף מטבעות, קבלת דבר במרמה, רישום כוזב במסמכי תאגיד והלבנת הון.

הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם, בנוסף, ביקשה הפרקליטות מבית המשפט לחלט רכושם של הנאשמים- נדל"ן, כספים, מכונות ששימשו לזיוף וכלי רכב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר