תופעה מפתיעה

מחקר: מדוע לא כדאי לשתות תה בזמן ארוחה

המשקה הפופולרי והאהוב מומלץ מאוד לצריכה בשל יתרונותיו הבריאותיים המוכחים, אך חוקרים מאירלנד מצאו זמן אחד ביום בו ממש לא כדאי לשתות אותו, במיוחד אם אתם מבוגרים (בריאות)

למרות היתרונות הבריאותיים, לפעמים תה עלול להזיק (צילום: Ahmed Aqtai from Pexels)

אומרים שהכל זה עניין של תזמון. הכלל הזה נכון כמעט לכל דבר בחיינו, בטח כשמדובר בבריאות שלנו, והמחקר הבא מוכיח את זה מעל לכל ספק.

הרשות לבטיחות מזון באירלנד ערכה מחקר במטרה לבחון את הרגלי התזונה של מבוגרים מעל גיל 65 כדי שתוכל לעדכן את ההמלצות התזונתיות שלה. המחקר דגם למעלה מ-630 אלף מבוגרים, חלקם עצמאיים ובעלי אורח חיים בריא וחלקם בעלי מחלות מתמשכות ובעיות כרוניות.

החוקרים הגיעו למסקנה שהמלצות התזונה למבוגרים ולצעירים די דומות, אך מבוגרים זקוקים לתזונה עשירה יותר בחלבון איכותי כמו בשר, עוף, דגים, מוצרי חלב וביצים כדי למנוע שבריריות בגילים מבוגרים יותר, תסמונת שמתבטאת בירידה בתיאבון, ירידה במשקל וחולשה.

במסגרת המחקר שבדק גם ספיגה של חומרים מזינים כמו ברזל, אבץ, סידן, ויטמינים, סיבים תזונתיים, פחמימות, חלבונים ושומנים, החוקרים גילו תופעה מפתיעה שמתרחשת כאשר שותים בזמן ארוחה: מסתבר שצריכת תה חזק תוך כדי שאוכלים משבשת את ספיגת הברזל והאבץ בגוף.

בשל כך, החוקרים ממליצים למבוגרים מעל גיל 65 להימנע מלשתות תה בזמן הארוחה או ממש בסמוך אליה, להמתין עם צריכתו ולשתות אותו רק בין ארוחות.

חשוב להזכיר כי לתה יש יתרונות בריאותיים רבים כמו טיפול בצינון, הורדת סטרס וחרדה, הפחתת סיכון לסרטן ואף עיכוב תהליכי הזדקנות. רק אל תשתו אותו בזמן הלא נכון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר