בעקבות ה'קורונה'

איומים על מוסדות בעלזא וסקווירא: "תהיינה לזה השלכות"

ממשלת קוויבק שבקנדה תנסה לכפות בעזרת צו בית משפט את סגירת מוסדות החינוך החרדי שעוד מפרים את ההנחיות - לעבור ללימודים באמצעות זום: "זה שאין להם אינטרנט - זה לא תירוץ" (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולם אין כל קשר לכתבה (צילום: Shutterstock)

הרשויות בקנדה מאיימות על מוסדות החינוך החרדי, כי "תהיינה השלכות" לכך שהם ממשיכים לפעול באופן פרונטלי - בניגוד להנחיות המקומיות.

הפעם מדובר שוב בהפרת הנחיות קורונה מצידן של קהילות חרדיות רבות השוכנות במחוז קוויבק שבקנדה, שבתחומיו מצויה העיר מונטריאול הידועה בזכות אוכלוסייתה היהודית שומרת המצוות.

המחוז פסק לפני כשלושה שבועות, ב-3 בינואר, כי בשל העלייה בתחלואת הקורונה - ובצורתה הנוכחית וריאנט האומיקרון - יש להעביר את כל הלימודים בבתי הספר היסודיים והתיכוניים ללימודים מרחוק באמצעות 'זום', וזאת לפחות עד ה-17 בדצמבר אז תבוצע הערכת מצב נוספת.

אך בקהילות החסידיות, בראשן בעלזא וסקווירא, הדבר אינו בא בחשבון, בשל הניתוק של המשפחות מאמצעים דיגיטליים. עד כה ממשיכים המוסדות של אותן קהילות בלימודים פרונטליים, מה שמהווה הפרה של הנחיות הקורונה.

תלמוד התורה של בעלז במונטריאול (צילום מסך: Google Maps)

על פי האתר היהודי-קנדי CJN, הרשויות נחושות להילחם בכך - כפי שנלחמו בתפילות במניין במהלך הסגרים הקודמים. עד כה כבר ביקרו אנשי משטרה בחלק מן המוסדות, מסרו הודעות אזהרה ואף קנסות על תנאי - אם יתברר כי הם אכן פועלים בניגוד לחוק.

שר החינוך המחוזי, ז'אן פרנסואה רוברג', הודיע כי אין ולא תהיה כל הקלה בתנאים עבור אותם מוסדות. לדבריו, הוא אף ישקול לפנות לבית משפט על מנת שיוצאו צווי סגירה שיאפשרו את הפסקתם של הלימודים בכפייה.

לטענת מנהלי המוסדות, לא ניתן להפסיק את הלימודים הפרונטליים והם אף לא מהווים עבירה על החוק, מאחר והתלמידים מנותקים מהרשת המקוונת, כך מסרה 'הועדה היהודית חסידית של קוויבק'. הועדה הוסיפה כי התלמידים יכולים גם להיכלל בסעיף המתיר לימודים עבור ילדים מתקשים.

אך השר מצידו אינו מתפשר: "זה שאין להם אינטרנט - זה לא תירוץ", אמר. "המקומות היחידים שבהם ניתן להמשיך בלימודים פרונטליים, הם אלו שאין בהם קליטה מספקת".

ילדים חרדים במונטריאול, קוויבק. ארכיון (צילום: Shutterstock)

יצויין כי לדברי הוועדה החסידית, כל הנחיות הריחוק והמסכות נשמרות בתלמודי התורה ובתי הספר שמוסיפים לפעול בשעה זו.

עם זאת, תושבים העידו בפני האתר CJN כי אין הדברים כך. "הבוקר ראיתי כמה אוטובוסים של חיידרים ברחוב דה ל'אפה אוספים קבוצות של ילדים חסידים, עומדים קרוב מאוד זה לזה, כולם ללא מסיכה", סיפרה תושבת שהזדהתה כאשת חינוך מקומית.

היא סיפרה כי הייתה כה מוטרדת מ"מעשה אי הציות הזה" שהיא התקשרה למשטרה, ושלחה אימייל לחברת המועצה החסידית המקומית מינדי פולק - כולל עותק לראש ממשלת קוויבק פרנסואה לגו.

כאמור, בסגרים הראשונים כאשר הפרו כמה בתי כנסת את הנחיות הממשלה וקיימו מניינים כרגיל, נראתה פעילות משטרתית מוגברת שכללה מעצרים מתוקשרים וקנסות למוסדות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר