במהלך פינוי גבעה

שני מתיישבים כלאו עצמם במתקן ברזל; צפו

כוחות משטרה גדולים הגיעו עם ציוד הריסה להתנחלות גבעת עוז ציון בבנימין ופינו בכוח את המתיישבים, כולל שניים שכלאו עצמם בתוך מתקן כליאה • צפו בתיעוד מהפינוי (אקטואליה)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
הפינוי (צילום: ללא קרדיט)

הרס שישי בהתיישבות הצעירה בתוך חודש: עשרות שוטרים פשטו היום (שני) על ההתנחלות גבעת עוז ציון שבבנימין, והחלו בכיתות הבתים לקראת הריסתם, שניים מהמתיישבים כבלו את עצמם במתקן ברזל. ח"כ איתמר בן גביר הגיע למקום לפקח על הכוחות.

בהתנחלות מתגוררות 2 משפחות וגרעין של בחורים, וכן קיים במקום בית מדרש פעיל ובית כנסת שבכוונת המשטרה להרוס, כאשר כאמור שניים מהמתיישבים התבצרו בתוך מתקן כליאה.

על פי דיווחי התושבים, כוחות המשטרה החלו בהריסת הבית באמצעות כף הטרקטור, בזמן שהתושבים נמצאים בתוכו. כוחות המשטרה הצליחו בסופו של דבר את אחד התושבים שהתבצר, והחלו לפרק את מתקן ההתבצרות השני בעזרת כלי פריצה.

במהלך ההריסות, הגיע ח"כ איתמר בן גביר לשטח, כדי למחות על ההרס ולוודא שלא מופעלת במקום אלימות משטרתית כנגד התושבים.

מספר שעות לאחר תחילת ההריסות, חולצו שני התושבים מהמתקן ונעצרו באלימות. כוח משטרה יחד עם צוות של חיילי פיקוד העורף שהוקפץ למקום, שני התושבים שהתבצרו נעצרו באלימות יחד עם מספר נערים נוספים שמחו כנגד ההרס.

את התושבים הוציאו השוטרים מהמתקן תוך שהם הורסים את קירות הבית ויציקת הבטון באמצעות כף הטרקטור בזמן שהתושבים עדיין בתוכו, חרף הסיכון הממשי לשלומם של התושבים.

בגבעה מתחו ביקורת חריפה על השימוש בחיילי צה"ל כנגד המתיישבים: "גנץ ובנט במאבקם הנחוש כנגד ההתיישבות מנסים להחזיר את מדינת ישראל לימי ההתנתקות. נראה כי הממשלה גמרה אומר למגר לחלוטין את ההתיישבות החדשה, וכעת כל האמצעים כשרים בעיניה".

"נפתלי בנט, איילת שקד וניר אורבך הם האחראים לשליחת כוחות ההרס הבוקר, כחלק ממגמה שמובילה הממשלה שמטרתה הקמת מדינה פלסטינית בשטח".

"מסביבנו פזורים מאות בתים ערבים שנבנו בצורה בלתי חוקית, אך בנט ושקד בוחרים להרוס דווקא ליהודים.
יש כעת מערכה אמיתית על יהודה ושומרון, אך איננו מתכוונים לוותר ונמשיך להיאבק על עתיד ארץ ישראל", הוסיפו.

אחד מהתושבים אמר לבן גביר שהיה במקום: "אם לא היית כאן הם היו שוברים אותי מכות". בן גביר נשאר בשטח הפינוי גם בשעה זו, כדי לוודא מקרוב שאין אלימות כלפי התושבים. בן גביר הזהיר את כוחות המשטרה: "אני דורש מכם שלא לנהוג באלימות, כל פגיעה תגיע לידי תביעה נגד כל שוטר שירים יד ובכנסת יתקיים דיון והנושא לא יעבור בשתיקה". יצוין כי חלק מהתושבים המתנגדים להרס התבצרו וקשרו עצמם לרצפה כדי למנוע את הרס המבנה והאירוע עדיין ממשיך.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר: "בפעם המי יודע כמה, מפרה משטרת ישראל את חוק החסינות ברגל גסה ולא מאפשרת לח"כ לבצע את עבודתו ואנחנו נקיים על כך דיון דחוף בכנסת".

בן גביר הוסיף: "תאוות ההרס של בנט גנץ להרוס מאחזים לא נגמרת. זו אותה ממשלת ישראל שלא הורסת בנגב, ומעבירה חוק חשמל לפורעי החוק. הממשלה גיבורה רק על יהודים".

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ בתגובה להרס הבוקר: "הבחירה של ממשלת ישראל להרוס פחונים של יהודים ולהעלים עין מסלילת כבישים ובניית אלפי בתים של ערבים, מעידה כי הממשלה השלימה עם פרויקט ההשתלטות הערבי והאירופי על שטחי יהודה ושומרון. אכיפה סלקטיבית היא עוול. ממשלת ישראל בוחרת לאכוף חוק רק נגד בני עמה. ומפנה את גבה לאנשי ההתיישבות".

מהמשטרה נמסר כי "במהלך פעילות אכיפה של כוחות הביטחון במאחזים עוז ציון וחומש נעצרו 5 חשודים בגין תקיפה והפרת צו.

"הבוקר הכוחות ביצעו פעילות אכיפה לפינוי מספר מבנים בלתי חוקיים במאחז עוז ציון. במהלך הפעילות מספר חשודים תקפו את הכוחות כתוצאה מהתקיפה נפצעו 2 לוחמי מג"ב באורח קל וטופלו בשטח. נעצרו 5 חשודים.

"במהלך הפינוי שני מתיישבים התבצרו באחד המבנים וריתקו עצמם למבנה באמצעות מתקן ברזל ובטון תוך סיכון חיים.

"לוחמי מג״ב יחד עם צוות חילוץ מיוחד של פיקוד העורף פעלו שעות רבות תוך נקיטת משנה זהירות על מנת להוציא את המתבצרים ללא פגע.

"בנוסף, במהלך הפינוי הוצתו מספר עצי זית סמוך למאחז ובעקבות כך התפתחה שריפה אשר כובתה לאחר הזנקת צוות כב״ה יו״ש ע״י הלוחמים.

"מוקדם יותר היום בחומש הגיעו הכוחות להחרמת חומרי בנייה במקום. במהלך הפינוי מספר מתיישבים חסמו רכב של כוחות הביטחון תוך שהם פוגעים ברכב, תולשים את ידיותיו, נכנסים מתחת לרכב ואוחזים בגלגלים שלו. בנוסף ביצעו חסימה של הציר באמצעות אבנים ורכב.

"הכוחות פינו את המתיישבים וכתוצאה מהעימותים נפגעו 6 לוחמים באורח קל וטופלו במקום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר