הצוות המליץ

בידוד מאומתים יקוצר לשבוע; החיסון הרביעי לא יורחב

הצוות לטיפול במגיפות ממליץ לקצר את משך הבידוד לחולי קורונה לשבוע בלבד, זאת במקום עשרה ימים, מספר הימים שהונהג עד היום.עוד הומלץ: החיסון הרביעי לא יורחב (בארץ)

(Noam Revkin Fenton/Flash90)

במקביל להתפשטות נגיף הקורונה וזן האומיקרון, הצוות לטיפול במגיפות החליט הערב (שני) להמליץ על קיצור תקופת הבידוד של המאומתים לקורונה מעשרה ימים לשבעה ימים בלבד.

על פי הדיווח, שבעים אחוז מחברי הצוות תמכו בהחלטה, בנוסף, בדיון דנו על הרחבת מתן מנת החיסון הרביעית לקבוצות גיל צעירות יותר אך רוב חברי הצוות הצביעו נגד.

מוקדם יותר פרוייקטור הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא ערך תדרוך לתקשורת וענה לשאלות העיתונאים, בתדרוך התייחס לגל התחלואה החדש ולמדיניות הממשלה.

הפרופסור המליץ כי "כפי שעברנו את הגלים הקודמים בערבות הדדית ואחריות אישית, גם את הגל הזה נוכל לעבור בשלום. יש כמה מרכיבים לכך: הגנה על אוכלוסיות בסיכון, שמירה על משק חיוני, הרחבת מערכת הבריאות והכנסת מאומתים לבידוד. לאוכלוסייה המבוגרת אני ממליץ מאוד לקחת את המנה הרביעית של החיסון. לשאר האוכלוסיה אני ממליץ על מסיכות וריחוק פיזי בתקופה הקרובה".

"אנחנו בעיצומו של מבצע חיסון רביעי במוסדות מגן אבות. בנוסף, אנחנו מקצים סלקטורים שיעזרו בכניסה לבתי האבות. חשוב שגם המשפחות של הדיירים יהיו שותפים למה שקורה. אנחנו רוצים שאצל כל דייר יהיה רק מבקר אחד, בכפוף לבדיקת אנטיגן - גם אם הוא מחוסן וכמובן אם לא מחוסן".

הפרופסור הוסיף כי "אוכלוסייה מעל גיל 60 ואנשים עם מחלות רקע, אנחנו ממליצים להם שכשיש סימפטומים או מגע עם מאומת, לעשות בדיקת PCR, נוכל להציע טיפול תרופתי. אנחנו בקשר יציב עם איגוד התעשיינים ומשרד הכלכלה כדי להנגיש בדיקות אנטיגן למוסדות אלה. כיום יש 150 מפעלים עם בדיקות אנטיגן".

"מערכת האשפוז שלנו מאוד מנוסה בטיפול בחולי הקורונה", הוסיף, "מערכת הבריאות מתמודדת גם עם אתגר השפעת. בגל הנוכחי, כמו בגל הקודם, יהיה אתגר בולט בקהילה בכל מה שקשור לאשפוזי בית. מוסדות מגן אבות ואימהות, גם הם פותחים אשפוז ביתי בכדי לא להגיע לבתי החולים".

הפרופ' הדגיש כי "אין מדיניות של הדבקה המונית. אין לנו מידע על משמעות ההדבקה לטווח הארוך. האומיקרון יותר קל מהדלתא, אבל לא נדע מה יקרה בעוד חודשיים. המעבר לבדיקות אנטיגן מאפשר לנו להגיע לכך שהצעירים יוכלו להגן על עצמם ולהיבדק, וכך נגן על האוכלוסיה בסיכון יותר גבוה. האנטיגן אמנם פחות רגיש מה-PCR אבל יש מה לעשות כדי לשפר את הדיוק. אנחנו לא דורשים בידוד ממי שנחשף למאומת אבל כן שינקוט באחריות, בשביל לשפר את תוקף הבדיקה, הנחנו את הספקים שהבדיקה תתבצע גם בלוע וגם בנחיר. נפיץ סרטון לציבור כיצד עושים בדיקה ביתית טוב יותר".

"אנחנו נוודא שהבדיקה תיעשה כראוי, עושים בקרת איכות. הערכות בשוק מזהות את האומיקרון, כל ערכה שנכנסת לשוק עוברת את הבדיקות שלנו. אנחנו מחוייבים להציג את הנתונים לחברות ולשמוע את התייחסותן. אנחנו נמצאים בגל שלא הכרנו", טען בתוקף, "זה גל משולב של אומיקרון ודלתא, עוקבים אחרי המתרחש ונעדכן את המדיניות כשיהיה מה לעדכן. ההיקף תחלואה גבוה מאוד, חשוב שנתעדף את המשאבים והפעילות השונה ונסביר לציבור את התמונה".

לסיום אמר: "המסר הוא איך אנחנו חיים לצד הקורונה. במצב של קצב ההדבקה המהיר, הדבקות קלות לא יעזרו. מה שיעזור זה סגר משמעותי עם מגבלת 150 מטרים מהבית אני מקווה שלא נגיע לשם. אבל אם לא תהיה ברירה, נאלץ לשים את זה על השולחן מול מקבלי ההחלטות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר