התקפלות מפוארת

מדינה בבידוד; זה מתווה הפיצויים של האוצר

לאחר ההתנגדות, משרד האוצר הציג מתווה פיצויים משופר למבודדי הקורונה, המתווה מציע פתרון גם לעצמאים וגם לשכירים ומציע פיצויים מוגדלים בחודש ינואר (חדשות, כלכלה)

(צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)

התקפלות של האוצר: משרד האוצר הציג הערב (שלישי) מתווה פיצויים משופר למבודדי הקורונה, המתווה מציע פתרון גם לעצמאים וגם לשכירים, כך על פי הפרסום ב-'N12'.

על פי פרטי המתווה, עצמאים יקבלו החזר על שלושה ימי בידוד בסך של 430 ש''ח לכל יום בודד, בחודש ינואר המתווה ישופר באופן זמני והם יקבלו פיצוי לארבעה ימי בידוד, על מנת לקבל את הפיצוי העצמאי יצטרך רק להצהיר על ימי הבידוד. המתווה יחול רטרואקטיבית החל מה-1 ביולי 2021 והוא עדיין צריך לעבור את אישור הכנסת כשהוא צפוי לעבור בחקיקה מהירה בשבוע הבא, המתווה המשופר לחודש ינואר יעבור כהוראת שעה.

מתווה השכירים יישאר כמתכונתו המקורית על פיה החל מהיום השני מקבל השכיר שכר מלא ומורדים לו שלושה ימי מחלה. המתווה ישופר גם הוא בהוראת שעה לחודש ינואר כך שהשכיר יקבל שכר מלא גם על היום הראשון. מכיוון שהבידוד הממוצע עומד על ארבעה ימים זו הסיבה שבאוצר ביקשו לקצר את ימי הבידוד לחמישה ימים בכדי שהשכירים יקבלו שכר כמעט מלא על ימי הבידוד. המעסיק משלם גם הוא אך הוא ישופה על ידי המדינה.

כאמור, בינואר יוחל מתווה פיצויים משופר שצפוי לעבור כהוראת שעה, המתווה המשופר מגיע בעקבות כמות הבידודים הגבוהה על רק התפשטות זן האומיקרון של נגיף הקורונה והעלייה בתחלואה. אם תקופת הבידודים תימשך תישקל האפשרות להאריך אותו, עלות המתווה כולו מוערכת בכ-200-250 מיליון ש''ח אך הערכה זו עלולה להשתנות בהתאם לכמות בידודים גדולה יותר.

גורמים במשרד האוצר תיארו ל-'N12' את השיקולים מאחורי ההחלטות: "אנחנו בעיצומו של גל חמישי, ואנחנו מבינים שזה בהחלט, כמו כל גל, תקופה לא פשוטה וחודש לא פשוט. מצד שני, הממשלה ממשיכה עם המדיניות של 'חיים לצד קורונה', בלי סגר, וזה מוכיח את עצמו. חזרנו לשיעורי אבטלה נמוכים ושיעורי צמיחה של מעל 7% לשנת 2021".

"בינתיים", הוסיפו, "הנתונים מזכירים את הגל הרביעי, יש ירידה בפעילות העסקית, אך לא כזו שמשתקת את המשק. אין צורך להוציא לחל"ת. הבעיה העיקרית היא ימי הבידוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר