החרדים יעמדו בייעדים?

הרב שהיה שותף למתווה חוק הגיוס בריאיון

המשמעויות של חוק הגיוס; נפילת החוק בכנסת; הייעדים בחוק; הטיפול בנוער שעוזב את עולם הישיבות והאם צריך לחשוש מהחוק? הרב יונתן רייס בריאיון לישי כהן באולפן 'כיכר השבת' (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(ניהול אולפן: מולי הרשקוביץ. מפיק: איציק אוחנה)

ראש רשת ישיבות ההסדר החרדית 'חדוותא', הרב יונתן רייס, מי שהיה חבר צוות ההיגוי לחוק הגיוס של משרד הביטחון, התארח באולפן 'כיכר השבת' והתייחס למשמעויות של חוק הגיוס החדש ולשאלה המרכזית: האם הציבור החרדי יצליח לעמוד בייעדי הגיוס של החוק החדש? צפו בריאיון המלא.

קטע מהריאיון

לדבריו: "אם פעם השוליים היו קטנים היום הם התרחבו, וצריך למצוא פתרונות להרבה נערים שאם פעם היה מדובר בכ. 100-200 היום מדובר על אלפים".

יש סיכוי לעמוד ביעדים כשאנחנו מדברים על שוליים שהתרחבו?

"אם ההסתכלות תהיה בצורה נכונה, אנחנו לא רק שנעמוד ביעדים, אלא אפילו נעבור אותם, משום שהיום לפי הבדיקות שלי, מתוך שנתון של 11,000 יש 10% נשירה, וזה לא כולל כמובן מסגרות שמכוונות מלכתחילה לגיוס לצה"ל, ואם אנחנו מדברים על אחוז כזה, זאת אומרת שיש לנו כרגע בין 6,000 ל. 7,000 נערים".

הרב יונתן רייס בריאיון לישי כהן

טוענים אלו שמתנגדים שברגע שהורדת את גיל הפטור ל-21, כפועל יוצא מזה הנערים יצאו לשוק העבודה ואז גם לא נעמוד ביעדי הגיוס?

"נניח שהורדנו את גיל הפטור, מישהו חושב שיש מי שיכיל את אותם אלפי נערים בשוק העבודה? ברור שהם לא יכלו לצבא וגם לא יצאו לשוק העבודה.

"אני חושב שכל סיפור חוק הגיוס לא מתכתב עם המציאות. שמעתי את זה גם בדיונים של אנשי המקצוע במשרד הבטחון שאמרו לי במפורש שהם חושבים אחרת, אך הפוליטיקאים השתלטו על השיח והחליטו לעשות מה שנוח להם".

נחזור רגע לשאלת היעדים, האם נצליח לדעתך לעמוד ביעדים של חוק הגיוס?

"אני התחלתי את הישיבה לפני 4 שנים עם 6 תלמידים, והיום יש לי קרוב למאה חמישים, ולכן אם יעשו נכון את הדברים וימצאו פתרון לבחור שעזב את הישיבה, אנחנו נעבור את היעדים".

צפו בריאיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר