סערת השימוש ב-NSO

המפכ"ל שבתאי: "לא חרגנו מהוראות הדין"

התחקירים העוקבים הדנים בשימוש המשטרה בתוכנת הריגול "פגסוס" מרעידים את המשטרה, שמצידה מנסה להנמיך להבות: "נעמיק בבדיקות ונפעל בשקיפות מלאה" (אקטואליה)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
המפכ"ל: "נפעל לשיפור ונוודא שלא חרגנו" (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

תחקירי עיתון 'כלכליסט' על שימוש משטרת ישראל בתוכנת ריגול נגד אזרחי המדינה נמשכים, ומכניסים את צמרת המשטרה ללחץ. אחרי שבתחילה כמעט והכחישו את הנכתב, ואז ניסו להסביר שהכל נעשה כחוק, הבוקר (חמישי) פורסם כי המשטרה הפעילה את תוכנת הריגול 'פגסוס', שיצרה חברת הסייבר הישראלית NSO ואמורה לשמש ללכידת פעילי טרור בלבד, על פעיל חברתי שהיה יעד מודיעיני.

בתגובה על כך, פרסם שוב מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי, הודעה חריגה: "משטרת ישראל פועלת ללא לאות לאיתור, מניעה וסיכול פשיעה, בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותה. את תפקידה זה ממלאת המשטרה בהתאם לחוות דעתם של הגורמים המשפטיים הבכירים ביותר, והוא מיושם, על פי דין, בכפוף לצווים שיפוטיים ולנהלים קשיחים. המשטרה בראשותי קשובה לכל ביקורת עניינית. ואכן, החל ממועד הפרסום, החלה המשטרה בבדיקה פנימית קפדנית – אך הבדיקה לא העלתה כל ממצא המלמד על חריגה לכאורה מהוראות הדין", טען בתוקף.

למרות שאמר שלא התגלתה חריגה, המפכ"ל הדגיש: "הנחיתי שוב את כלל הגורמים הרלוונטיים להמשיך ולהעמיק בבדיקות, מעבר לבדיקות שכבר נעשו, גם בהתייחס לשנים עברו. כל זאת ייעשה בשיתוף פעולה הדוק עם היועץ המשפטי לממשלה, על-מנת לוודא כי לא הייתה חריגה כלשהי מהנהלים, לרבות בתקופה בה טרם שימשתי כמפכ"ל. אני מודיע, כי אם וככל שיתברר כי היו מקרים נקודתיים בהם הייתה חריגה מנהלים - המשטרה בראשותי תפעל לשיפור ולתיקון, וזאת בשקיפות מלאה, ובשיתוף פעולה עם כל הגורמים הרלוונטיים. לא נשלים עם חריגה כלשהי מהוראות הדין, במידה ויימצא שהיתה כזו".

שבתאי טען כי השימוש באמצעים טכנולוגיים מיוחדים נועד כדי ללכוד עבריינים, והוסיף: "כל ניסיון לייצר דה-לגיטימציה סביב עצם השימוש בכלים המתקדמים הללו עלול ליטול מהמשטרה את יכולותיה להתמודד בהצלחה עם אתגרי הפשיעה בעת הזאת, וממילא להביא לפגיעה בביטחון האישי של כל אזרח ואזרח. אני קורא לכלל האזרחים שומרי החוק, להבחין בין ביקורת עניינית, אותה נבדוק ובה נטפל, ובין ניסיונות בלתי לגיטימיים לפגוע במשטרת ישראל ולהחליש את מערכת אכיפת החוק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר