טלטלה בוועידת החקירה

בעיצומה של חקירת אסון מירון: הנשיאה מרים נאור נפטרה

אתמול היא עוד ישבה בראש וועדת החקירה לאסון במירון - ושמעה עדויות. הבוקר, מרים נאור, נשיאת העליון לשעבר, לא התעוררה משנתה • זהות מחליפה בוועדה תקבע בימים הקרובים בידי חיות (בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
נאור בוועדת החקירה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

נשיאת בית המשפט העליון בדימוס, מרים נאור, שבחודשים האחרונים עמדה בראשות וועדת החקירה הממלכתית לאסון במירון, הלכה הבוקר (שני) לעולמה בפתאומיות, לאחר שלא התעוררה משנתה, והיא בת 74.

אתמול היא עוד ישבה על כס החוקרת בוועידת החקירה והאזינה לעדויות. לפי עדויות מאתמול היא הייתה נראית חלושה במיוחד.

נאור ז"ל ניהלה בחריצות רבה, תוך התחשבות בצרכים של אתרא קדישא מירון מצד אחד, ומצד שני ראתה נאור חשיבות רבה כדי להסדיר את המקום לטובת המוני המתפללים.

כזכור, לפני מספר שבועות הגישה נאור את מסקנות הביניים של הוועדה, מסקנות שבהן נוסחו כללים חדשים שעל פיהם תתנהל ההילולא במירון בשנה הקרובה.

טרם ברור בשלב הזה איך תשפיע פטירתה על התנהלות וועדת החקירה. את זהות מי שיחליף אותה בתפקיד תבחר נשיאת העליון חיות כבר בימים הקרובים.

מחברי וועידת החקירה לאסון במירון נמסר: "בצער רב אנו מודיעים על פטירתה של יו"ר ועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון הר מירון, נשיאת בית המשפט בדימוס, השופטת מרים נאור. בתקופה האחרונה התמסרה לעבודת הוועדה ולחקר האסון הקשה, וראתה בה שליחות מן המעלה הראשונה בעשייה למען הציבור, כפי שנהגה כל חייה. הייתה שופטת בכל רמ"ח איבריה, עד יומה האחרון. חברי הוועדה וצוות הוועדה המומים ומשתתפים בצער המשפחה. יהי זכרה ברוך".

ראש עירית ירושלים משה ליאון שיגר תנחומים בעקבות פטירתה: "‏מרכין ראש בצער על פטירתה של נשיאת בית המשפט העליון לשעבר גברת מרים נאור, תושבת העיר. לפני מספר ימים שוחחנו והודעתי לה בהתרגשות על זכייתה בפרס יקיר העיר. היא שמחה והתרגשה וסיפרה על החשיבות של העיר בעיניה. את התעודה היא לא תזכה תקבל אבל פועלה וזכויותיה ישמרו בליבנו".

סגן רה״מ ושר המשפטים גדעון סער: ״בשורה קשה עם פטירתה של נשיאת בית המשפט העליון לשעבר השופטת מרים נאור. שופטת בכל רמ״ח איבריה ושס״ה גידיה שעשתה את כל הדרך מביהמ״ש השלום ועד לפסגה. שופטת ומשפטנית מעולה, אנליטית, יסודית, חרוצה, שולטת בפרטים. ״הדין נגזר מהעובדות״. תנחומי מקרב לב לפרופ׳ אריה נאור ולבניה מיכאל ונפתלי. יהי זכרה ברוך״.

שר האוצר ויו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן: "התבשרתי הבוקר על פטירתה של נשיאת ביהמ"ש העליון לשעבר, השופטת מרים נאור ז"ל. הכרתי אותה ואת פועלה במערכת המשפט במרוצת השנים, הכרתי אישה חזקה שהקדישה את חייה למען הצדק והחוק במדינת ישראל. עד אתמול עמדה בראש ועדת החקירה לאסון מירון שם פעלה במקצועיות וערכיות. יהי זכרה ברוך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר