מקדם אנשים לפי אינטרסים?

סער התגלה בקלקלתו - והאשים את נתניהו

שר המשפטים עתיד לבחור בקרוב יועמ"ש לממשלה וארבעה שופטי עליון, וע"פ דיווח ב'חדשות 13' דואג לקדם את מקורבי אחד מתורמי מפלגתו. סער בתגובה: "פייק ניוז מופרך" (משפט)

שלמה מן | כיכר השבת |
(צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

האם גדעון סער מקדם משפטנים בשל קרבה? מועמדת לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה ומועמד להיות שופט בבית המשפט העליון קשורים בדרך מסוימת לשר המשפטים, ועולה החשד שמדובר בניגוד עניינים.

במערכת הבחירות האחרונה מי שסייע לגדעון סער ונתן ערבות על סך ארבעה מיליון שקלים למפלגתו, תקווה חדשה, היה המיליארדר יונתן קולבר, בעלי חברת הקנאביס "פנקסיה", ששולטת על כשליש משוק הקנאביס הרפואי בישראל. כעת, ע"פ דיווח אמש (רביעי) ב'חדשות 13', סער מקדם עורכי דין מקורבים לקובלר לכהן בתפקידים הבכירים ביותר בעולם המשפט הישראלי: שופט בית המשפט העליון, ויועצת משפטית לממשלה.

המועמדת של סער לתפקיד היועמ"ש היא עו"ד גלי בהרב-מיארה, והמועמד שלו לתפקיד השופט בעליון הוא עו"ד יחיאל כשר, ושניהם מאותו משרד עורכי דין של הד"ר דוד תדמור, אשר מייצג את חברת "פנקסיה" של יונתן קולבר. בנוסף, בנו של עו"ד יחיאל כשר המועמד להיות שופט בעליון משמש כפעיל בתקווה חדשה.

בתגובה על הדיווח אמש, סער העביר תגובה רגועה: "אין אפילו קצה קצהו של ניגוד עניינים. הסדר ניגוד העניינים של שר המשפטים גלוי לציבור והניסיון 'להרחיב' אותו מאולץ וחסר שחר, ומטרתו לנסות לפגוע ביכולת השר למלא את תפקידו על פי חוק למען הציבור".

הבוקר הוא כבר עלה מדרגה נגד העיתונאית איילה חסון, שהביאה את הדיווח, ושפרסמה בשבועות האחרונים מספר דברים באשר להתנהלות סער, ותקף את ראש האופוזיציה: "‏הפייק ניוז וההכפשות המתפרסמים נגדי חדשות לבקרים, ומופרכים פעם אחר פעם, באים ממקור אחד: ביבי ושלוחיו מנהלים מסע שלוח רסן שביסודו ניסיונו לסכל מינויים במערכת המשפט מתוך מניעים זרים ושקופים. לתפקידים במערכת המשפט יתמנו רק המועמדים הראויים ביותר. הקמפיינים של ביבי ושלוחיו - יכשלו".

הד"ר דדי סגל, בעלי חברת פנקסיה, מסר בתגובה: "אני לא יודע אם לצחוק או לבכות. אני מייצר תרופות כבר 20 שנה ולא קש66ור לפוליטיקה. לא פגשתי את גדעון סער מעולם ואני בטח לא תומך בו. יש שתי חברות בשם פנקסיה. אין לנו קשר לקולבר בחברה הזו".

חברת הכנסת גלית דיסטל אטבריאן מהליכוד תקפה: "אי אפשר לחשוד שסער הוא אדם קפריזי או לא זהיר. הוא תכנן הכל, סידר לעצמו את האנשים הנכונים בתקשורת ובפרקליטות כך שהוא יהיה מוגן לא משנה מה. עד כדי כך שלמרות 2014 הוא המשיך בכיף להשתעשע במים העמוקים של בריכת השחיתויות. היבריס. בלתי מנוצח. רק דבר אחד הוא לא לקח בחשבון: את איילה חסון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר